تصاویر ، درختان مایع در اصفهان ، این درخت ها چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش وبلاگ دلند چت، استفاده از درختان مایع برای نخستین بار در مرکز صربستان و برای کاهش آلودگی اجرایی شد و اکنون نیز مراحل اجرایی نصب سه دستگاه درخت مایع در سطح شهر اصفهان در حال اجرا است.

تصاویر ، درختان مایع در اصفهان ، این درخت ها چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش وبلاگ دلند چت، با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی و تراکم سکونتگاه ها، بعلاوه افزایش روزافزون تردد وسایل نقلیه در معابر شهری و آلودگی هوا و گازهای گلخانه ای مضر، لزوم توسعه فضاهای سبز شهری لازم است و با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود منابع آبی، استفاده از فناوری های نوین در این راستا کارساز خواهد بود. یکی از راهکار های نو برای تصفیه هوا و فراوری اکسیژن، استفاده از راکتورهای زیستی نوری است که در حوزه زیست فناوری استفاده می گردد و روشی برای فراوری ریزجلبک ها محسوب می گردد که قابلیت فتوسنتز دارد.

در راستای استفاده از فتوبیوراکتورها(راکتورهای زیستی نوری)، طرح نوی با عنوان LIQUID 3 که به نام درخت مایع شناخته می گردد، ارائه شد و طبق آن، در یک آکواریوم 600 لیتری حاوی آب، جلبک هایی قرار گرفته است که از طریق فتوسنتز، اکسیژن خالص فراوری می نماید.

بیشتر بخوانید: قطع بی سر و صدا درختان در مجموعه ورزشی انقلاب | در اینجا چند درخت جان دادند؟

شهروندان این شهر حواسشان به درختان هست | تیمار 4200 درخت با تماس مردم

این درخت مایع که به شکل مکعب طراحی شده است، بخشی همانند نیمکت دارد که رهگذران می توانند برای استراحت های کوتاه از آن استفاده نمایند؛ این درخت نو بعلاوه مجهز به یک پنل خورشیدی است که از طریق آن نیمکت در طول شب روشنایی دارد.

ریزجلبک های موجود در هر دستگاه درخت مایع، جایگزین دو درخت 10 ساله یا 200 متر مربع چمن می گردد و با توجه اینکه احتیاج به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد، می تواند بهره وری مناسبی داشته باشد.

تنها هدف از ساخت درخت مایع که در مؤسسه تحقیقات چندرشته ای دانشگاه بلگراد طراحی شده است، فراوری اکسیژن و تصفیه هوا است.

درخت مایع راهی اصفهان می گردد

امیر رضایی رئیس اداره فنی و اجرایی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان می افزاید: هدف از ایجاد این ساختار نو با عنوان درخت مایع، جایگزینی درختکاری ها و پارک های شهری نیست، بلکه استفاده از این سیستم در محل هایی است که به رغم بار ترافیکی و آلودگی بالا، امکان کاشت درخت یا توسعه فضای سبز در آن وجود ندارد.

او با بیان اینکه در حال حاضر مراحل اجرایی نصب سه دستگاه درخت مایع در سطح شهر اصفهان در حال اجرا است، می گوید: درخت مایع، راهکاری مبتکرانه برای کاهش آلودگی هوا است.

درخت مایع جایگزین درختان ارگانیک نمی گردد

علی نیکبخت، کارشناس فضای سبز شهری و دانشیار دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: موضوع درخت مایع نخستین بار در مرکز صربستان اجرا شده است. این نوع درخت با توجه به وجود جلبک ها و انجام عمل فتوسنتز، اکسیژن را جایگزین کربن می نماید.

درخت مایع در صربستان

این کارشناس حوزه فضای سبز با بیان اینکه به نظر می رسد واژه درخت مایع برای این گونه گیاهی نو مناسب نیست، خاطرنشان می نماید: ممکن است در فکر شهروندان تداعی گردد که این گونه گیاهی قرار است جایگزین درختان اصلی شهر گردد. یکی از این مزایا، آورده علمی است که بار علمی شهر را افزایش می دهد و به برترین نحو می تواند نمایان کند که درخت چه اقدام ارزشمندی برای شهر انجام می دهد و وظیفه یک درخت چیست که می تواند نمادین باشد. به رغم این موضوع، نباید انتظار داشت با اجرای آن آلودگی هوای شهر به کمترین حد برسد؛ در صورتی که تعدادی درخت مایع در یک فضای بسته نصب گردد، می توان انتظار تغییرات مثبت همانند افزایش اکسیژن را داشت.

درخت مایع در صربستان

او با بیان اینکه درخت مایع فناوری نو و نوینی است که نمی تواند جایگزین درختان در شهرها گردد، اضافه کرد: این گونه گیاهی می تواند با میزان کمی آب، همانند درخت عمل فتوسنتز را انجام دهد و اکسیژن به هوا بیفزاید.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، درختان مایع در اصفهان ، این درخت ها چه ویژگی هایی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، درختان مایع در اصفهان ، این درخت ها چه ویژگی هایی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید