تشکیل دولت لبنان همچنان در هاله ای از ابهام، آخرین مواضع عون

به گزارش وبلاگ دلند چت، روزنامه لبنانی البناء مطلبی را پیرامون آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه لبنان نوشت. این روزنامه در مطلب خود آورده است: هنوز هم منظره روشنی در زمینه تشکیل کابینه تازه لبنان پدیدار نشده است.

تشکیل دولت لبنان همچنان در هاله ای از ابهام، آخرین مواضع عون

بر اساس این گزارش، روزنامه البناء در مطلب خود آورده است: گروه های سیاسی داخلی و هم شخصیت های سیاسی رسمی تا به امروز توافقی پیرامون تشکیل کابینه نو لبنان نداشته اند. این مسأله نشان می دهد که حداقل در آینده نزدیک شاهد تشکیل دولت نخواهیم بود.

این روزنامه لبنانی بعلاوه تأکید نموده است: طبق اطلاعاتی که منابع مطلع در اختیار ما قرار داده اند حداقل در طول کمتر از 2 ماه آینده دولت نو لبنان تشکیل نخواهد شد. علیرغم بعضی گزارش ها، هنوز توافقی میان طرف های تأثیرگذار در تشکیل کابینه ازجمله نخست وزیر مکلف و رئیس جمهور، حاصل نشده است.

البناء بعلاوه تصریح نموده است: میشل عون رئیس جمهور لبنان قصد ندارد از مواضع خود در زمینه تشکیل دولت نو لبنان کوتاه آید. او همچنان هم بر لزوم اجرای قانون و استفاده از اختیارات قانونی خود تأکید دارد.

روزنامه مذکور در گزارش خود آورده است: میشل عون به شخصیت های سیاسی دیگر نظیر نبیه بری و سعد الحریری اعلام نموده است که از هر طرح سازنده ای که به تشکیل فوری دولت نو منجر گردد، حمایت می نماید.

پیشتر میشل عون در مورد تشکیل کابینه نو لبنان نامه ای را برای نمایندگان مجلس این کشور ارسال نموده بود. عون در این نامه بیان کرد: عدم تشکیل دولت نو طی چند ماه گذشته ثابت کرد که سعد الحریری از تحقق این مهم عاجز است.

میشل عون در این نامه بعلاوه اسم کرد: عدم تشکیل دولت موجب ظهور و بروز مسائل سیاسی، مالی و اجتماعی در لبنان شده است. ناتوانی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عملاً دستیابی به راهکارهای حل و فصل معضلات کنونی را غیرممکن ساخته است.

چندی پیش هم، جریان آزاد ملی لبنان به ریاست جبران باسیل بیانیه ای را در مورد آخرین تحولات این کشور منتشر نموده بود. این جریان در بیانیه خود از اقدامات سعد الحریری نخست وزیر مکلف به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه جریان آزاد ملی لبنان آمده است: آنچه که کاملاً واضح به نظر می رسد و جای هیچ شکی در آن وجود ندارد، این است که سعد الحریری عامل تأخیر در تشکیل دولت نو لبنان است.

جریان آزاد ملی لبنان در ادامه بیانیه خود آورده است: آنچه که حسن نیت الحریری در زمینه تشکیل کابینه را نشان می دهد این است که هرچه سریع تر فهرستی از اعضای کابینه نو را به رئیس جمهور میشل عون ارائه دهد.

این جریان بعلاوه اسم نموده است: بدون شک تداوم جهت کنونی و عدم تشکیل دولت لبنان تبعات و پیامدهایی را در پی دارد. بنابراین، درحال حاضر لزوم تشکیل هرچه سریع تر دولت نو بیش از هر زمان دیگری احساس می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تشکیل دولت لبنان همچنان در هاله ای از ابهام، آخرین مواضع عون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل دولت لبنان همچنان در هاله ای از ابهام، آخرین مواضع عون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید