افتتاح موزه مشاهیر گیلان

به گزارش وبلاگ دلند چت، ساختمان موزه مشاهیر گیلان جهت آشنایی گردشگران داخلی و خارجی با سنت ها، آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی افتتاح شد.

افتتاح موزه مشاهیر گیلان

ساختمان موزه مشاهیر گیلان در زمینی به مساحت 365 مترمربع، با سطح اشغال 180 متر مربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.

دکتر محمد باقر نوبخت در بازدید از موزه میراث روستایی گیلان و افتتاح ساختمان موزه مشاهیر، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دست اندکاران موزه میراث روستایی به ویژه دکتر طالقانی، گفت:

زمانی که در مراحل آغازین ایجاد موزه روستایی برای نخستین بار در خدمت دکتر طالقانی که یکی از شخصیت های برجسته و از خانواده های اصیل گیلانی هستند برای ارائه طرح و نیز فراهم سازی مقدمات و انجام ایده بودیم، از خاطر نمی رود.

معاون رییس جمهور اضافه نمود:

باید شرایط به گونه ای فراهم گردد تا گردشگران و مهمانان داخلی و خارجی با سنت ها، آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی آشنا شوند.

وی توجه به بوم گردی برای انتقال فرهنگ و آیین معنوی را از الزامات عنوان و تاکید نمود:

باید شرایط را برای تبدیل واحدهای واجد شرایط مسکونی روستایی به بوم گردی در جهت اسکان مهمانان و مسافران تسهیل کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ، با بیان اینکه واحدهای مسکونی روستایی برای تبدیل به بوم گردی در اولویت پرداخت تسهیلات هستند، گفت:

اینگونه اسکان مسافر در خانه های بوم گردی علاوه بر درآمدزایی برای روستاییان، حاوی انتقال پیغام و انتقال فرهنگ به مسافران است و به همین جهت دولت به این مساله توجهی ویژه دارد.

ایشان، با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان واحدهای بوم گردی فراهم شده، بیان نمود:

با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه وظیفه نظارت بر پرداخت تسهیلات را برعهده دارد، در صورت ارائه هرگونه گزارش مبنی بر عدم همکاری بانک ها، این سازمان وارد عمل شده و شرایط تسهیل پرداخت مبالغ را تا حصول نتیجه لازم فراهم می سازد.

معاون رییس جمهور، با اشاره به وجود انگیزه لازم بین بانک ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای بوم گردی به علت حمایت دولت از این طرح، اظهار داشت:

توصیه می کنم کسانی که خانه های روستایی دارند، ولی هنوز اقدام نکرده اند، با انگیزه مشارکت در انتقال فرهنگ و بعلاوه مباحث مالی واحدهای بوم گردی به عنوان واحدهای مالی درآمدزا برای روستاییان و خانوارها وارد عمل شوند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح موزه مشاهیر گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح موزه مشاهیر گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید