آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 12میلیون و 750هزار نزدیک شد

به گزارش وبلاگ دلند چت، سرعت انتشار ویروس کرونا و تعداد مبتلایان و قربانیان آن کشورهای زیادی را با معضلات جدی روبرو نموده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 12میلیون و 750هزار نزدیک شد

به گزارش وبلاگ دلند چت، تا کنون12,738,330 تن مبتلا و 565,173 تن بر اثر بیماری کووید ـ19 جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

ایالات متحده آمریکا

روز آدینه ایالات متحده آمریکا یکی از پرابتلاترین روزها را پشت سر گذاشت و رکوردی تازه ثبت کرد که 71,787 مورد ابتلا و 849 مورد مرگ نتیجه آن بود. به گزارش واشنگتن پست در هفت روز گذشته بیش از 4200 مورد مرگ بر اثر ابتلا به بیماری کووید ـ 19 گزارش شده است و متخصصین می گویند ممکن است شرایط از آنچه که هم اکنون شاهدش هستیم بدتر گردد. ایالت های تگزاس، آریزونا و کارولینای جنوبی طی 4 هفته گذشته بیش از 100% افزایش بر اثر مرگ و میر داشته اند. این در حالی است که در میسیسیپی ، تنسی، کالیفرنیا و لوئیزیانا افزایش 20% ثبت شده است. در ایالت تگزاس 10000 بیمار مبتلا به بیماری کووید ـ 19 بستری شده اند که بیش از 3000 تن از آنها فوت نموده اند. در بخش هایی از ایالت آمادگی هایی برای موج دیگری از مرگ و میر اجرا شده و درخواست کامیون های یخچالی برای ذخیره اجساد داده شده است تا از قبل انباشته شدن اجساد در سردخانه ها از آن استفاده گردد.

گفتنی است که ایالت نیویورک دارای بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به شمار می رود. تا به امروز در این ایالت 42616 مورد ابتلا و 32375 مورد مرگ ناشی از این ویروس ثبت شده است.

با ثبت 31,526مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به3,323,312 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 418 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 3,323,312 تن می رسد.

برزیل

قربانیان ویروس کرونا در برزیل روز آدینه از مرز 70 هزار نفر گذشت. به نظر نمی رسد تغییر در منحنی اپیدمی چندان زود اتفاق بیفتد. این کشور با 212 میلیون نفر جمعیت پس از آمریکا بالاترین میزان آلودگی و مرگ ناشی از کووید 19 را در جهان به خود اختصاص داده است.ایالت سائوپائولو در جنوب شرقی برزیل و ایالت ریو دوژانیرو بیشترین آسیب و تاثیرپذیری را نسبت به ویروس کرونا داشته اند.اما این شرایط مانع از آن نشده است که این دو ایالت ثروتمند کشور با بازگشایی کافه ها و رستوران ها و مغازه ها به تدریجی فرایند بازگشت به اوضاع عادی را شروع کند.حدود چهار ماه پس از نخستین مورد مرگ ناشی از کرونا در برزیل این کشور از یک ماه پیش همچنان آمار روزانه ای اعلام می نماید که میزان مرگ و میر در آن بالای هزار نفر است.

میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در برزیل به ازای هر یک میلیون نفر 335 نفر است که از آمار 403 نفری و 607 نفری اسپانیا پایین تر است.ویروس کرونا پس از رسیدن به مرکز این ایالیت ها به مناطق کوچک هم رسید که اغلب فاقد تخت های مراقبت ویژه و دستگاه های تنفس مصنوعی هستند.ژائیر بولسونارو رئیس جمهور 65 ساله برزیل که اغلب کرونا را یک آنفلوانزای کوچک می نامید حالا خود به این ویروس آلوده شده است.از زمان اعلام آلوده شدن به ویروس کرونا وی می گوید به لطف مصرف هیدروکسی کلروکین بسیار خوب است.بولسونارو از همان ابتدا بحران را ناچیز می شمار و به نام نجات نخستین مالی آمریکای لاتین به شدت با قرنطینه مخالف بود.هیچ سیاست ملی در برزیل علیه همه گیری اتخاذ نشده است. فرمانداران ایالت های گوناگون به صورت متفاوت در این زمینه عمل نموده اند.

با ثبت6,353 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 1,810,691 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز99 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 70,623 تن می رسد.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد مقابله با بیماری کرونا در روسیه روز چهارشنبه در گزارشی گفت: در شبانه روز گذشته 6,611 تن دیگر به به ویروس کرونا مبتلا شدند که با این حساب شمار کلی مبتلایان از زمان شروع بحران به 720,547 تن می رسد. بر اساس آمارها میزان رشد ابتلا در پنج روز اخیر از 9% عبور ننموده است.

بر اساس این آمار هم اکنون 211,896 مورد بیمار در حال درمان هستند. شمار بهبود یافتگان بیماری کووید19 طی یک روز به 8,378 تن رسیده است که در کل این رقم به 497,446 تن رسیده است. بر اساس این گزارش تعداد کل بیماران بهبود یافته از 69٪ از کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه فراتر رفته است

در خبری دیگر وزارت بهداشت روسیه سومین دارو برای مداوای افراد مبتلا به بیماری همه گیر کرونا را ثبت کرد. به گزارش فارماسوتیکال تکنولوژی این دارو نیز مانند دو داروی دیگر تایید شده از سوی وزارت بهداشت روسیه برای مداوای کرونا دارای ماده موثری به نام فاوی پیراویر است. شرکت روسی ار-فارم فراوری کننده داروی کروناویر اعلام نموده است که کار ثبت این دارو در وزارت بهداشت روسیه را به خاتمه رسانده است.

هند

این کشور که اخیرا به رتبه سوم جهان رسیده است شرایط بدی را سپری می نماید. ایالت مهاراشترا در غرب هند آلوده ترین ایالت این کشور به حساب می آید که شرایط بسیار خطرناک دارد ولی زنگ هشدار در دیگر مناطق هند نیز به صدا در آمده است.مقامات هندی ضمن ابراز نگرانی شدید از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور گفتند بعید به نظر می رسد پیش از سال 2021 واکسن یا درمانی برای کرونا کشف گردد.

دولت دهلی نو به افزایش تعداد بهبودیافتگان کرونا نیز امیدوار است و از مردم می خواهد با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی مانع گسترش بیماری شوند.این در حالی است که احزاب اپوزیسیون از جمله حزب کنگره به بالا بودن نرخ بیماران کرونایی اعتراض دارند و آن را نتیجه اهمال و سهل انگاری دولت دهلی نو می دانند.هند ابتدا کوشش داشت با قرنطینه مانع گسترش کرونا گردد ولی مسائل مالی باعث لغو قرنطینه شد و پس از آن تعداد بیماران در هند به شکلی تصاعدی افزایش یافتند.

با ثبت27,220 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 849,823 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 543 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 22,687 تن می رسد.

مکزیک

طی یک روز گذشته 665 مورد جدید مرگ و میر ناشی از کووید-19 در مکزیک به ثبت رسیده که با این حساب مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به 34,191 نفر می رسد.

همچنین با ابتلای 6,891 تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به 289,174 نفر افزایش یافته است.تا به امروز 177,097 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در این کشور بهبود یافته اند. اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز 28 فوریه و اولین مورد فوتی نیز 19 مارس به ثبت رسید

عربستان سعودی

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره نمود. بر این اساس 2 هزار و 994 مورد جدید ابتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته شناسایی شده است که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا به 229 هزار و 480 نفر رسیده است.همچنین وزارت بهداشت عربستان از وخامت حال 2 هزار و 230 کرونایی در این کشور هم اطلاع داد.

وزارت بهداشت عربستان به مرگ 30 نفر دیگر در این کشور بر اثر کرونا طی ساعات گذشته هم اشاره نمود و شمار فوتی های ناشی از این ویروس قاتل در عربستان را 2 هزار و 181 نفر گفت.همچنین وزارت بهداشت سعودی از بهبودی 2 هزار و 370 نفر دیگر از چنگال کرونا هم اطلاع داد.

عراق

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت و محیط زیست عراق عصر امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای گفت که با انجام 10 هزار و 377 آزمایش دیگر در رابطه با نسل جدید ویروس کرونا (کووید-19) طی 24 ساعت گذشته، مجموع نمونه های آزمایش شده در سراسر این کشور از شروع شیوع ویروس تا به امروز به 671 هزار و 478 مورد افزایش یافته است.

بنا بر آن چه در بیانیه اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق آمده، نتایج آزمایش های اجرا شده در 24 ساعت گذشته نشان دهنده ابتلای دو هزار و 734 نفر دیگر به ویروس کرونا است تا شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز 75 هزار بگذرد و به 75 هزار و 194 تن افزایش یابد.

اداره مذکور در بیانیه خود همچنین تاکید نموده که ظرف 24 ساعت گذشته 95 تن دیگر از مبتلایان به نسل جدید ویروس کرونا در عراق جان خود را از دست دادند تا آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس در این کشور نیز از مرز سه هزار عبور کند و به سه هزار و 55 نفر برسد.

بر اساس آمار اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق، در 24 ساعت گذشته همچنین هزار و 699 فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود پیدا کردند تا مجموع افراد بهبودیافته در این کشور به 43 هزار و 79 نفر افزایش یابد در حالی که هم اکنون 29 هزار و 60 مبتلای دیگر بستری هستند و از میان آنها نیز 400 نفر در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

این در حالی است که بر اساس آخرین داده های وبسایت مرجع ورلد او متر، عراق از نظر شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در رتبه بیست و پنجم جهان و چهارم جهان عرب و در آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به آن نیز به ترتیب در رتبه های بیست و ششم و دوم قرار گرفته است.

ایران

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز 21 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 397 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 739 نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید19 در کشور به 255 هزار و 117 نفر رسیده است و متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 188 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 12 هزار و 635 نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون 217 هزار و 666 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. 3338 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.همچنین تا کنون یک میلیون و 947 هزار و 114 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

استانهای خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، هرمزگان و خراسان شمالی در شرایط قرمز قرار دارند. استانهای تهران، البرز، لرستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، اصفهان، مازندران، گلستان و ایلام هم در شرایط هشدار قرار دارند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

آمریکا همچنان صدرنشین و رکوردار/قرنطینه هوشمند جان پاکستانی ها را نجات داد

ترامپ از ادعایش بار دیگر قاطعانه دفاع کرد/ایران در تعداد مرگ روزانه رکورد زد

خوددرمانی ترامپ برزیل با داروی خطرناک/تعداد فوتی های ایران از 12هزار تن عبور کرد

310311

منبع: خبرآنلاین

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 12میلیون و 750هزار نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 12میلیون و 750هزار نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید