گیربکس 6 سرعته ایران خودرو رسماً معرفی گردید ، ویژگی ها و مزایا

به گزارش وبلاگ دلند چت، گیربکس 6 سرعته ایران خودرو امروز رسماً معرفی گردید. این خودروساز امروز طی اطلاعیه به نمایندگی های مجاز خود، اقدام به معرفی این جعبه دنده نمود.

گیربکس 6 سرعته ایران خودرو رسماً معرفی گردید ، ویژگی ها و مزایا

وبلاگ دلند چت - محمد فتح الهی: گیربکس 6 سرعته دستی ایران خودرو بر روی محصولاتی چون رانا پلاس، پژو 207، دنا پلاس دستی و… نصب خواهد شد. این جعبه دنده براساس اطلاعیه منتشر شده ایران خودرو، وظیفه پایین نگهداشتن دور موتور را برعهده دارد.

ایران خودرو بعلاوه اسم کرد گیربکس 6 سرعته تازه موجب کاهش مصرف سوخت و کاهش فشار روی موتور در دورهای بالا خواهد شد.

خودرو در هر دنده اقدام به شتاب گیری مجدد می نماید. هرچه بازده دنده ها طولانی تر باشد، شتاب گیری تا رسیدن به سرعت های بالا، بیشتر طول می کشد. اما در خودروهایی با موتورهای سبک و کم حجم مانند محصولات ایران خودرو، این شتاب گیری با تعداد دنده بیشتر افزایش خواهد یافت.

راننده از دنده یک تا ششم به شتاب گیری ادامه خواهد داد و خودرو در مسیرهای شهری هم پویا تر خواهد بود. اینها مواردی است که ایران خودرو در متن اطلاعیه خود به آن اشاره نمود.

مکانیزم گیربکس و کارایی آن

توضیحات ایران خودرو درباره گیربکس شش سرعته دستی

گیربکس 6 سرعته ایران خودرو از مکانیزم تعویض دنده کابلی و بیاژآمونت (میزان صدا) استفاده می نماید. این مکانیزم با هدف کاهش نویزهای انتقالی به درون کابین و کاهش لرزش دسته دنده کارایی دارد و احتمال خارج شدن دنده در آن پایین است.

از جمله تغییراتی که در اجزای داخلی این گیربکس صورت گرفته می توان به تغییرات در شفت های ورودی و خروجی اشاره نمود. پوسته گیربکس کاملاً تغییر نموده و مجموعه تعویض و انتخاب دنده تازه هستند.

بجای ماهک های برنجی، ماهک های آلومینیومی و فولادی در این گیربکس دیده می شوند. دسته دنده هم دچار تغییرات شده تا دنده عقب کنار دنده یک به راحتی درگیر گردد.

مسیرهای روغن رسانی گیربکس تازه ایران خودرو و سینکرونایزرها (سامانه هماهنگ کننده) هم به کلی تغییر یافته اند. ایران خودرو اعلام نموده است که مصرف سوخت خودروهایی که با این گیربکس در بازار حضور خواهند داشت در سرعت 120 به میزان قابل توجهی پایین خواهد بود.

منبع: بیت ران

به "گیربکس 6 سرعته ایران خودرو رسماً معرفی گردید ، ویژگی ها و مزایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیربکس 6 سرعته ایران خودرو رسماً معرفی گردید ، ویژگی ها و مزایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید