پوستی زیبا برای تمام فصول

به گزارش وبلاگ دلند چت، پوست ما به اسم اولین سد دفاعی بدن عمل نموده ودر مقابل عفونت ها و بسیاری از بیماری ها از ما محافظت می نماید. از سوی دیگر، اهمیت داشتن پوستی زیبا و تاثیر آن در ظاهر ما بر هیچ کس پوشیده نیست؛ پس باید پوست خود را دریابیم! و با توجه به تغییرات محیط اطرافمان از آن مراقبت کنیم. اشعه خورشید، گرما و رطوبت بر روی پوست تاثیرات

پوستی زیبا برای تمام فصول

پوستی زیبا برای تمام فصول

پوست ما به اسم اولین سد دفاعی بدن عمل نموده ودر مقابل عفونت ها و بسیاری از بیماری ها از ما محافظت می نماید. از سوی دیگر، اهمیت داشتن پوستی زیبا و تاثیر آن در ظاهر ما بر هیچ کس پوشیده نیست؛ پس باید پوست خود را دریابیم! و با توجه به تغییرات محیط اطرافمان از آن مراقبت کنیم. اشعه خورشید، گرما و رطوبت بر روی پوست تاثیرات متفاوتی می گذارند. به اسم مثال، اشعه خورشید، ممکن است موجب افزایش چین و چروک، لکه و حتی سرطان پوست شود. و یا گرمای شدید و رطوبت باعث ایجاد منافذ مسدود شده شود. در فصل تابستان خشکی هوای فصل زمستان از بین رفته، ولی اشعه های مضر خورشید دوباره باز می گردند! اما با فرا رسیدن زمستان هوا سردتر و خشک تر می شود و در نتیجه پوست به محافظت بیشتری احتیاج دارد. در این هوای سرد پوست بعضی قسمت های بدن مثل دست ها، صورت و لب ها بیشتر در معرض آسیب هستند. اما نکته مهم در نگهداری و مراقبت از پوست، در این است که نوع پوست خود را بشناسیم.

نکات زیر درمورد نگهداری از پوست مفید هستند.

*اگر پوستی حساس دارید و به آلرژی مبتلا هستید، به مارک کرم ها و مواد آرایشی که خریداری می کنید توجه داشته باشید، تا حد امکان پیش از خرید کرم ها، آنها را تست کنید. (بعضی از کارخانه های مواد آرایش، تسترهایی مخصوص این کار را دارند.) با متخصصان مشورت کنید و از انواع کرم های مخصوص پوست حساس خریداری نمایید.

*خواب و استراحت کافی انرژی بدن ما را تأمین می نماید. مدتی که در خواب هستیم، زمان خوبی برای ترمیم و نوسازی همه سلول های بدن از جمله سلول های پوست است.

اگر چشمان تان پف نموده اند و یا خارش دارند، کمتر آنها را آرایش کنید. توصیه ما مواد آرایشی مرطوب نماینده و یا حاوی مواد مغذی است.

در فصل تابستان حواس تان به این نکات باشد:

*سعی کنید بیشتر از مرطوب نماینده های که پایه روغنی دارند بهره ببرید. البته بیشتر مردم از مصرف این محصولات اجتناب می نمایند؛ چرا که این چربی ها باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند. اما نکته ای که بیشتر آنها از آن آگاه نیستند، این است که مرطوب نماینده های روغنی در فصل بهار و تابستان برای پوست مضرند، چون عرق بدن و کرم با یکدیگر مخلوط شده و ترکیبات نامطلوبی ایجاد می نمایند. اما در عوض همین کرم ها در زمستان با رساندن چربی و آب مورد احتیاج، پوست را از خشک شدن در امان نگه می دارند؛ بعلاوه به خوبی منافذ پوست را پر می نمایندو در نتیجه از تتازه کرم بر روی پوست بی احتیاج می شوید. اگر پوستی بسیار خشک دارید، مصرف روزانه سه بار از این کرم ها توصیه می شود.

*بهتر است شب ها به جای استفاده از کرم، به پوست خود روغن و یا ژل بمالید تا پوست بهتر نفس بکشد.

*نوشیدن آب کافی برای داشتن پوستی سالم و زیبا اهمیت بسیاری دارد. اهمیت نوشیدن آب در هوای گرم بیشتر می شود.

*هنگامی که پوست خشک می شود، ممکن است مصرف هر نوع کرم بر روی آن باعث سوزش و یا خارش شود که این تنها به دلیل خشکی پوست است، نه واکنش های حساسیتی.

*مصرف کرم های ضد آفتاب نباید به هیچ وجه فراموش شود.

*هنگامی که در معرض اشعه مستقیم خورشید قرار می گیرید، بهتر است تی شرت های آستین بلند، کلاه و عینک های آفتابی داشته باشید.

*سعی کنید حوالی ظهر بیشتر در سایه قرار بگیرید، چون در این زمان اشعه خورشید بسیارقوی است.

*در صورتی که کرم های مصرف شده بر روی پوست به دلایلی مثل شنا کردن، تعریق و یا گذشت زمان، پاک شدند، آنها را تتازه کند.

*برای درمان آفتاب سوختگی هایی که شدید نیستند، می توانید از مخلوط یک عدد خیار به همراه یک فنجان ماست بهره ببرید. مخلوط حاصل را بر روی نقاط ملتهب بمالید و اجازه دهید تا پوست آن را جذب کند. پس از آن درد ناشی ازسوختگی کمتر می شود.

*روغن زیتون از جمله مواد در دسترس است و با استعمال آن بر روی پوست می توانید رطوبت و چربی را به پوست باز گردانید.

در زمستان و هوای سرد موارد را رعایت کنید:

*مصرف مرطوب نماینده ها و چرب نماینده ها بلافاصله پس از دوش و یا حمام بسیار مفید است. (علی الخصوص مرطوب نماینده های مخصوص بدن).

-ترک لب ها یکی از مسائل شایع زمستانی است مصرف چرب نماینده های مخصوص لب، مانند سدی محافظ عمل می نماید. اگر لب های تان علاوه بر ملتهب شدن، پوست ریزی هم دارد، می توانید شب ها قبل از خواب آنها را چرب کنید.

*خشکی و ترک پوست دست ها هم از شکایات شایع، خصوصاً در خانم های خانه دار است برای پیشگیری از این مساله بهتر است پس از شستن دست ها، بلافاصله به نرمی آنها را خشک نموده و حتما دستکش ظرفشویی به دست داشته باشید.

*مصرف کرم های ضد آفتاب را از قلم نیاندازید؛ چرا که خورشید حتی در هوای ابری و برفی وجود دارد!

*اگر حس می کنید هوای منزلتان خشک است، می توانید از دستگاه های بخور بهره ببرید. انواع تازه این دستگاه ها بخار آب را بدون ایجاد گرما در محیط پراکنده می نماید.

*در هوای سرد لباس های مناسب به تن کنید و بخش های حساس بدن تان را از هوای سرد مصون نگه دارید. خصوصاً دست ها را از طریق دستکش محافظت کنید.

*توصیه می شود حمام گرم نگیرید. حمام گرم حتی قبل از اینکه با هوای سرد روبرو شوید، پوست شما را خشک می نماید؛ چرا که سدهایی که در پوست وجود دارند به این وسیله از بین می فرایند و منجر به از دست رفتن رطوبت می شوند.

*دست ها و پاها مستعدترین منطقه ها برای خشکی هستند. چرب کردن آنها قبل از خواب روش بسیار خوبی است تا صبح ها پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

*مصرف چرب نماینده های لب را از قلم نیاندازید.

*اگر هوای بیرون از منزل سرد است، حدود نیم ساعت قبل از خروج از منزل به پوست تان کرم بزنید.

*یکی از نکات کلیدی در نگهداری از پوست در هوای سرد، عدم تماس با آب است. تماس کمتر با آب آسیب کمتری به پوست می رساند.

منبع:نشریه دنیای سلامت، شماره55.

منبع: راسخون

به "پوستی زیبا برای تمام فصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوستی زیبا برای تمام فصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید