لینوکس از مایکروسافت ویندوز و مک اپل امن تر است!

به گزارش وبلاگ دلند چت، به تازگی یک آنالیز تازه به وسیله Googles Project Zero نشان داده که پلتفرم لینوکس بسیار امن تر از ویندوز مایکروسافت و macOS اپل است. رتبه بالاتر به این علت نیست که لینوکس ذاتا امن است، بلکه بخاطر این است که توسعه دهندگانی که مسئول حفظ این پلتفرم هستند دائما در حال تلاشند تا نقص های امنیتی آن را رفع نمایند.

لینوکس از مایکروسافت ویندوز و مک اپل امن تر است!

به گزارش وبلاگ دلند چت، تا بحال نقص ها و آسیب پذیری های امنیتی زیادی در لینوکس کشف شده است، اما این بدان معنا نیست که پلتفرمی که میلیون ها سرور و رایانه های خانگی را تامین می نماید برای استفاده روزمره ایمن نباشد.

Googles Project Zero اخیرا اعلام نموده طبق نتایج تحقیقاتی که انجام داده توسعه دهندگان لینوکس در رفع نقص های امنیتی سریعتر از دیگران هستند. با کمال تعجب، به نظر می رسد که توسعه دهندگان لینوکس سریع تر از توسعه دهندگان گوگل در رفع نواقص امنیتی عمل می نمایند. تیم Project Zero آسیب پذیری های ثابت گزارش شده بین ژانویه 2019 و دسامبر 2021 را مورد آنالیز قرار دادند. آن ها دریافتند که برنامه نویسان open-source لینوکس مسائل امنیتی این سیستم عامل را بطور میانه تنها در 25 روز رفع نموده اند.

علاوه بر این، توسعه دهندگان لینوکس به طور پیوسته در تلاشند تا زمان رفع نقص امنیتی این سیستم عامل را کاهش دهند. آن ها در سال 2019، نقایص را در مدت یک ماه رفع کردند، اما اکنون قادرند اغلب رفع اشکالات را تنها در عرض دو هفته به سرانجام برسانند. طی آنالیز های صورت گرفته اپل حدود 69 روز، گوگل 44 روز و موزیلا حدود 46 روز طول کشید تا این باگ ها را رفع نمایند. در حال حاضر ویندوز محبوب ترین سیستم عامل برای مصارف خانگی و اداری است. با این حال، میانگین زمانی که مایکروسافت برای رفع یک نقص امنیتی صرف می نماید، نزدیک به 3 ماه است.

این گزارش بعلاوه زمان لازم برای رفع آسیب پذیری های امنیتی به وسیله سیستم عامل های موبایل را نیز تجزیه و تحلیل می نماید. با وجود مواجهه با تهدیدات امنیتی بیشتر، iOS اپل سریعتر از اندروید گوگل نواقص امنیتی را رفع می نماید. Project Zero تیم تحقیقاتی امنیتی گوگل است که در پی حفره های امنیتی در پلتفرم های مختلف می شود. این تیم زمانی که یک نقص امنیتی را پیدا می نماید، به توسعه دهندگان 90 روز فرصت می دهد تا آن آسیب پذیری را رفع نمایند. محققان این تیم می گویند که به طور کلی، همه شرکت ها در این بازه در رفع اشکالات بهتر و سریع ترعمل می نمایند.

سیستم عامل لینوکس خانگی CutefishOS 0.8 بتا

لینوکس نسبت به سایر سیستم عامل ها ایمن تر است، این سیستم عامل در سرتاسر دنیا توسعه دهندگانی دارد که کد ها آن را آنالیز می نمایند و باگ های آن را رفع می نمایند. CutefishOS دارای یک طراحی ساده و مناسب برای افزایش تجربه کاربران خانگی است که می خواهند با لینوکس آشنا شوند. CutefishDEیک محیط دسکتاپ کارآمد، زیبا و مدرن است که با استفاده از فناوری Qt Quick طراحی شده است. این سیستم عامل یک منوی دنیای در بالا دارد که تمام عملکرد های یک برنامه را در خود جای می دهد. این منو عملکرد های برنامه با سیستم را به راحتی ادغام می نماید و می تواند مقداری فضای صفحه را نیز ذخیره کند. این سیستم عامل یک پروژه متن باز است و هر کسی می تواند نحوه کار با آن را بیاموزد.

منبع: gizchina

منبع: فرارو

به "لینوکس از مایکروسافت ویندوز و مک اپل امن تر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لینوکس از مایکروسافت ویندوز و مک اپل امن تر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید