قهرمانان غایب دنیای سینمایی مارول در نبرد نهایی بازی پایانی و پاسخ به اینکه در آن موقع کجا بودند

به گزارش وبلاگ دلند چت، بزرگ ترین قهرمانان دنیای سینمایی مارول در نبرد نهایی انتقام جویان: بازی پایانی در برابر تانوس (جاش برولین) گرد هم آمدند اما چندین شخصیت غایب نیز وجود داشتند که می توانستند مهارت های خود را به کار گیرند. پیروزی تکان دهنده تانوس در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت راه را برای ساخت یک دنباله هموار کرد تا انتقام جویان برای بازگرداندن آن هایی که گم شده بودند بجنگند.

قهرمانان غایب دنیای سینمایی مارول در نبرد نهایی بازی پایانی و پاسخ به اینکه در آن موقع کجا بودند

انتقام جویان در زمان سفر کردند تا سنگ های ابدیت را جمع آوری نمایند و هالک (مارک روفالو) شرایط دنیا پس از بشکن تانوس را تغییر دهد. بعد از این که آخرین گروه از انتقام جویان تا حدودی از قدرت نمایی تانوس جلوگیری کردند، دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) و سایر جادوگران پورتال هایی باز کردند تا ده ها قهرمان دیگر دنیای سینمایی مارول به عنوان نیروی پشتیبانی به یاری آن ها بیایند.

نبرد نهایی انتقام جویان: بازی انتهای از بسیاری جهات اوج حماسه ابدیت بود. سوپرتیم هایی مانند انتقام جویان و نگهبانان کهکشان در مبارزات حضور داشتند و رویجرز، واکاندایی ها و اساتید هنرهای عرفانی نیز در کنار آن ها بودند. مقابله با تانوس نیازمند سطحی بالا از قدرت بود، زیرا در طرف تانوس نیز گروه هایی مانند بلک اوردر، چیتاوری، بیگانگان و ساکاران ها حضور داشتند. در نهایت، یک نبرد حماسی در میان خرابه ها شکل گرفت که منجر به مرگ مرد آهنی (رابرت داونی جونیور) پس از استفاده او از سنگ های ابدیت برای از بین بردن تانوس و ارتشش شد.

با این حال، بعد از عرضه انتقام جویان: بازی انتهای در سینماها، دنیای سینمایی مارول به رشد خود ادامه داد. در نتیجه، لیست رو به رشدی از قهرمانانی به وجود آمده که می توانستند در مبارزه نهایی بازی انتهای خودی نشان دهند اما این کار را نکردند. این قهرمانان به دلایل متعددی در مبارزه نهایی انتقام جویان: بازی انتهای غایب بودند اما این بدان معنا نیست که باید آن ها را نادیده بگیریم. پس با هم تمام قهرمانان دنیای سینمایی مارول را که در این مبارزه علیه تانوس حاضر نبودند و دلایل غیبت آن ها را آنالیز می کنیم.

نیک فیوری و ماریا هیل

نیک فیوری (ساموئل ال جکسون) و ماریا هیل (کوبی اسمالدرز) دو نفر از باسابقه ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول هستند که در مبارزه نهایی بازی انتهای علیه تانوس یاریی به انتقام جویان نکردند. رئیس و معاون سابق سازمان شیلد آخرین بار در صحنه پس از تیتراژ فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت دیده شدند و هر دو قربانی بشکن تانوس بودند. آن ها در خیابان های آتلانتا تبدیل به گرد و غبار شدند و پس از بشکن هالک نیز به همین مکان بازگشتند. به نظر می رسد آن ها جزو لیست شخصیت هایی که اساتید هنرهای عرفانی برای مبارزه با تانوس فرا خواندند نبوده اند. این اتفاق ممکن است تصادفی یا از روی قصد بوده باشد، زیرا این جاسوسان احتمالا در برابر ارتش بیگانگان کارایی چندانی نداشتند. با این حال، باز هم می توانستند مهارت های فردی خود را به دیگران نشان دهند.

اسکرال ها

نیروهای یاریی زیادی برای مبارزه با تانوس در قسمت نهایی بازی انتهای به یاری انتقام جویان آمدند اما اسکرال ها بین آن ها نبودند. این بیگانگان که توانایی تغییر شکل دارند، بسته به نحوه گروه بندی خود پس از کاپیتان مارول، به طور بالقوه می توانستند نیروهای یاریی انبوهی را به میدان نبرد بیاورند. تالو (بن مندلسون) و نژاد بیگانه اش وارد این مبارزه نشدند و این احتمال وجود دارد که آن ها در این زمان در سیاره تازه خود بوده اند. شاید اسکرال ها می توانستند مخفیانه به جای بعضی از شخصیت های دنیای سینمایی مارول در این مبارزه حضور داشته باشند و مقدمات سریال تهاجم مخفی را فراهم نمایند. با این حال، این نژاد بیگانه و فناوری پیشرفته آن ها نقشی در شکست تانوس نداشتند.

جاودانگان

جاودانگان نیز در بازی انتهای یا هیچ یک از نقشه های قبلی تانوس دخالتی نکردند. این موضوع در فیلم جاودانگان مورد آنالیز نهاده شد. آن ها دستور داشتند که در هیچ یک از رویدادها و تهدیدات روی زمین که از جانب دویانت ها نیست، دخالت ننمایند. تانوس در کمیک ها بخشی از دویانت ها محسوب می گردد اما به نظر می رسد که سلستیال ها به هر حال جلوی دخالت جاودانگان را گرفتند. بشکن تانوس قطعا در برنامه های آن ها خلل ایجاد کرد. همه ده شخصیت اصلی جاودانگان در طول نبرد نهایی انتقام جویان: بازی انتهای روی زمین بودند.

به احتمال زیاد هر یک از آن ها در مکان های خاص خود حضور داشتند. در واقع در آن زمان، سرسی (جما چان) و اسپرایت (لیا مک هیو) در انگلیس، مکاری (لورن ریدلوف) در دومینو، تنا (آنجلینا جولی) و گیلگمش (دان لی) در استرالیا، دروگ (بری کیوگن) در پرو، آژاک (سلما هایک) در خانه اش در داکوتای جنوبی، فاستوس (برایان تایری هنری) با خانواده اش در شیکاگو و کینگو (کمیل نانجیانی) در هند بود. مکان اقامت ایکاریس (ریچارد مدن) در حال حاضر تعیین نیست اما او هم در مبارزه با تانوس به انتقام جویان یاریی نکرد.

استارفاکس

در صحنه های پس از تیتراژ فیلم جاودانگان، معلوم می گردد که استارفاکس (هری استایلز) برادر تانوس است. با این حال او دخالتی در برنامه های تایتان دیوانه نکرد. همه می دانند که بقیه جاودانگان بدون توجه به شرایط قربانیان بشکن در این مدت روی زمین بودند اما سرگذشت استارفاکس هنوز ناتعیین است. این شخصیت زمانی به دنیای سینمایی مارول معرفی می گردد که تنا، مکاری و دروگ به کیهان سفر نموده اند. بنابراین به احتمال زیاد زمانی که بقیه دنیای سینمایی مارول با تانوس می جنگیدند، او در کیهان بوده است. با این حال، قابلیت و توانایی تله پورت استارفاکس به این معناست که او در طول نبرد نهایی بازی انتهای می توانست در هر جایی حضور داشته باشد. به نظر می رسد که این جاودانه جوان به جای استفاده از این قدرت ها برای سفر به زمین و مبارزه با تانوس، در جای دیگری از کیهان بوده و از بودن با دیگران لذت برده است.

بلید

صحنه پس از تیتراژ جاودانگان تایید می نماید که ماهرشالا علی در نقش بلید یک ابرقهرمان فعال در دنیای سینمایی مارول است، به این معنا که او نیز می توانست برای مبارزه با تانوس در بازی انتهای حاضر گردد. شکارچی خون آشام در فیلم انتقام جویان: بازی انتهای ظاهر نشد. البته یکی از دلایل این مسئله این است که در آن زمان، علی هنوز برای بازی در این نقش انتخاب نشده بود و کاراکتر وی در فاز 4 معرفی گردید و فعلا تعیین نیست که آیا هیچ یک از شخصیت های دیگر دنیای سینمایی مارول از وجود او اطلاع دارند یا خیر. شاید انتقام جویان در این دوره زمانی از قدرت های ابرقهرمانی او اطلاعی نداشتند و نمی توانستند از بلید برای مبارزه با تانوس یاری بخواهند. اما بلید در آن زمان کجا بود؟ این شخصیت بومی بریتانیا احتمالا در آن سوی اقیانوس اطلس بوده است.

یلنا بلووا

یک قهرمان تازه دیگر به نام یلنا بلووا با بازی فلورنس پیو در فاز 4 دنیای سینمایی مارول به مخاطبان معرفی گردید اما او برای مبارزه نهایی بازی انتهای حضور نداشت. این موضوع در سریال هاوک آی مورد آنالیز نهاده شد. در واقع یلنا قربانی بشکن تانوس شده بود و وقتی به لطف هالک به زندگی برگشت، خود را در خانه سیاه بیوه دید. با این حال، باید گفت یلنا به این علت در بازی انتهای حضور نداشت که هیچ کس واقعا از او خبر نداشت. بیوه سیاه (ناتاشا رومانوف) در آن زمان مرده بود و هاوک آی (جرمی رنر) هم که از او خبر داشت، هرگز تا آن زمان با او دیدار ننموده بود.

نگهبان سرخ

نگهبان سرخ (دیوید هاربر) نیز می توانست در مبارزه علیه تانوس به انتقام جویان یاری کند. ابر سرباز روسی می توانست قوت قلب بیشتری به جنگجویان در مبارزه با ارتش تانوس بدهد و هم چنین فرصتی پیدا می کرد تا نقش یک ابرقهرمان واقعی را بازی کند. علاوه بر این، مخاطبان نیز می توانستند نگهبان سرخ و کاپیتان آمریکا را در یک میدان جنگ و در کنار هم ببینند. با این حال، تعیین نیست که پس از وقایع بیوه سیاه چه اتفاقی برای الکسی افتاده است و بنابراین نمی دانیم که او چرا هشت سال بعد در این مبارزه شرکت ننموده است. هیچ یک از اعضای دیگر انتقام جویان، نگهبان سرخ را نمی شناخت و به نظر می رسد که عدم مشارکت او در مبارزه با ارتش تانوس به این علت بود که کس دیگری از حضور چنین قهرمانی مطلع نبود.

شانگ چی

شانگ چی (سیمو لیو) نیز در مبارزه بزرگ بازی انتهای غایب بود اما غیبت او بسیار منطقی است. این استاد کونگ فو در آن زمان هنوز واقعا یک ابرقهرمان نبود. ماجراجویی او برای به دست آوردن قدرت ده حلقه بعد از انتقام جویان: بازی انتهای رخ داد و او در آن بازه زمانی هنوز به عنوان شاون، یک خدمتکار فقیر با مهارت های رزمی مخفی که در سانفرانسیسکو زندگی می کرد شناخته می شد. پس او در آن زمان در سانفرانسیسکو بوده و انتقام جویان نیز بار دیگر مشغول نجات دنیا بودند. شخصیت سیمو لیو این مبارزه را از دست داد اما شانگ چی در آینده یک انتقام جو خواهد بود.

دردویل

با توجه به حضور مت مرداک یا همان دردویل در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، اکنون می دانیم که او هم در دنیای سینمایی مارول حضور دارد. او به وضوح در فیلم مرد عنکبوتی قدرت های خاص خود را دارد و احتمالا در زمان بازی انتهای نیز همین شرایط را داشته است. دردویل احتمالا به علت حضور در یکی دیگر از عملیات های مخفی خود در مبارزه با تانوس غایب بوده است. به نظر می رسد که مت مرداک در آن زمان، قدرت های خود را مخفی نگه داشته بود. او در گذشته هیچ نقشی در دنیای سینمایی مارول نداشته و بنابراین قابل درک است که انتقام جویان، دردویل را برای مبارزه با تانوس فرا نخوانند.

ناکیا

ناکیا علی رغم نقش برجسته اش در فیلم پلنگ سیاه، به طور قابل توجهی در جریان رویدادهای بازی انتهای و جنگ ابدیت غایب بود. با این حال و با وجود تمام توانایی های او به عنوان یک جنگجوی ماهر واکاندایی، علت واضحی برای عدم حضور او وجود دارد. ناکیا پس از تغییر سیاست رادیکال تی چالا در انتها فیلم 2018 مسئول اجرای برنامه بین المللی توسعه واکاندا شد. به طور طبیعی، این امر مستلزم گذراندن زمان دور از مرزهای کشور است و به همین خاطر، او در هر دو مبارزه جنگ ابدیت و بازی انتهای غایب بود. او در سال های بعد مانند هم وطنش اوکویه با انتقام جویان دیداری نداشت و کاملا ممکن است که با بشکن تانوس به غبار تبدیل شده باشد.

شوالیه ماه

این احتمال وجود داشت که شوالیه ماه (اسکار آیزاک) هم در جریان مبارزه با تانوس به انتقام جویان یاری کند. در سریال شوالیه ماه در دیزنی پلاس تعیین شد که مارک اسپکتور سال ها پیش و قبل از این که هالک بشکن تانوس را خنثی کند، تبدیل به آواتار خدای خونشو شده است. به همین علت شوالیه ماه می توانست در کنار انتقام جویان با تانوس بجنگد، البته اگر خونشو اجازه این کار را به او می داد. این اتفاق میسر نشد. احتمالا این خدای مصر، مارک را در زمان جنگ مشغول انجام کار دیگری نموده بود. با این حال، شوالیه ماه جدا از بازی انتهای باز هم این فرصت را دارد که با بزرگترین سوپرتیم دنیای سینمایی مارول متحد گردد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "قهرمانان غایب دنیای سینمایی مارول در نبرد نهایی بازی پایانی و پاسخ به اینکه در آن موقع کجا بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانان غایب دنیای سینمایی مارول در نبرد نهایی بازی پایانی و پاسخ به اینکه در آن موقع کجا بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید