شیخ دیاباته، انتقال پر سود استقلال می گردد؟

به گزارش وبلاگ دلند چت، رسانه های فرانسوی از بازگشت قریب الوقوع شیخ دیاباته به لیگ فرانسه رونمایی نموده اند. انتقالی که شاید برای استقلال سود قابل توجهی داشته باشد.

شیخ دیاباته، انتقال پر سود استقلال می گردد؟

حمیدرضا عرب، ماجرای بازگشت شیخ دیاباته به لیگ فرانسه زودتر از آنچه تصور می شد در حال تبدیل شدن به واقعیت است. پیش از این از احتمال بازگشت مهاجم استقلال به لیگ فرانسه نوشته بودیم و او در مصاحبه اخیرش با فرانس فوتبال از علاقه اش به تجربه دوباره بازی در لوشامپیونا گفت: هرچیزی می تواند در آینده رخ دهد. اما آنچه که دوست دارم این است که فوتبالم را در اروپا به انتها ببرم. نمی دانم چه تیمی و یا در چه سطحی باشد ولی این زیبا نیست که گفته گردد شیخ دیاباته فوتبالش را در لیگ ایران به انتها برد. من این را نمی خواهم. بدون شک دوست دارم به لیگ فرانسه برگردم.

مهاجم بلندقامت در گوشه ذهنش به فکر بازگشت به فوتبال اروپا و لیگ فرانسه است و باشگاه استقلال برای جلب رضایت این بازیکن به جهت ماندن کاری بس سخت پیش روی خود دارد. مسائلی همچون خلف وعده های مکرر اقتصادی و البته انگیزه های شخصی برای بازگشت را باید در این جدایی احتاقتصادی دخیل دانست، هرچند که شیخ در همه روزهایی که پیراهن استقلال را پوشیده علاوه بر ایجاد فضایی صمیمی میان خود و طرفداران همواره کوشیده به رغم بد قولی های مکرر بازیکن مطیعی برای باشگاه باشد.

شیخ آنقدر به حفظ این رابطه مطلوب حساس است که حتی یک بار به شکل جدی و تحکمانه درباره پرداخت مطالباتش در رسانه ها صحبت به میان نیاورده و کوشش نموده همواره در مواجهه با این بدقولی ها آرام باشد و هرگز سیاست خصمانه ای در پیش نگیرد.

این رفتار بدون شک با اهدافی پیش گرفته شد. شیخ می داند که برای جدایی از استقلال تا قبل از انتها قرارداد باید رضایتنانه خود را از مدیران این باشگاه اخذ کند. به همین دلیل او کوشش می نماید رابطه مطلوبی را که از ابتدای فصل شکل گرفته با پیش کشیدن مسائل اقتصادی خراب نکند تا احیاناً اگر احتیاج به جدایی پیش از انتها قرارداد شد نیز باشگاه نهایت همکاری را با او داشته باشد.

قرارداد دیاباته دو ساله است و جدایی او لااقل تا انتها لیگ نوزدهم محتمل نیست چرا که لیگ های فرانسه نیز به دلیل شیوع کرونا تعطیل است و حتی اگر انتها لیگ ایران اعلام گردد و شیخ نیز برای جدایی از استقلال با مدیران این باشگاه به توافق برسد، عملاً باید تا فصل بعد صبر کند.

بدون شک اگر شیخ از استقلال به لیگ فرانسه برود یکی از انتقال های عظیم تاریخ باشگاه رخ خواهد داد و آبی ها اگر زرنگ باشند یا در قراردادی که منعقد شده محکم کاری نموده باشند می توانند از این انتقال پول خوبی به جیب بزنند. آنچه مسلم است مدیران باشگاه استقلال باید در شرایط کنونی همه مطالبات شیخ را پرداخت نمایند تا دست شان برای اخذ حق انتقال این بازیکن به لیگ کشورش باز باشد.

در ماجرای تیام با اینکه استقلال از لحاظ فنی لطمه های بسیار دید اما از بعد اقتصادی سود قابل توجهی نصیب این باشگاه شد؛ چیزی حدود 350 هزار دلار. شیخ نیز می تواند ثروتی عظیم برای استقلال همواره بدهکار باشد و پول حاصل از انتقال او بخشی از دیون باشگاه به خصوص خارجی ها را جبران کند.

بنابراین نباید به جدایی شیخ احساسی نگریست هرچند که از نگاه هواداری این انتقال نوعی خودزنی و در راستای تضعیف تیم محسوب می گردد اما نگاه عاقلانه مدیریتی می گوید اگر همین حالا پیشنهاد خوبی از لوشامپیونا برسد به نفع باشگاه است که آن را بپذیرد. شیخ در فوتبال ایران رشد محسوسی داشته و استقلال نیز سابقه صدور بازیکن خارجی به لیگ های معتبر اروپایی را دارد.

از یاد نمی بریم ماجرای کوئیکه را که از استقلال به فرانکفورت آلمان رفت. البته آن انتقال هیچ منفعت اقتصادی برای باشگاه به همراه نداشت اما شیخ می تواند یک منبع عظیم اقتصادی برای باشگاه استقلال باشد تا لااقل بخشی از بدهی های خارجی اش را پرداخت کند.

شیخ زیر ذره بین AFC

سایت AFC به معرفی 4 بازیکن تازه وارد به آسیا پرداخت که به همراه تیم های خود در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشیدند و تأثیرگذار بودند. شیخ دیاباته، مهاجم تازه وارد استقلالی ها جزو این بازیکنان است. سایت AFC درباره مهاجم بلندقد آبی ها نوشت: دیاباته تنها بازیکنی است که در میان این 4 بازیکن پیش از این تجربه حضور در فوتبال آسیا را داشت. دیاباته از آموزشگاه فوتبال مشهور سالیف کیتا در کشورش اقتصادی فوتبالش را شروع کرد و در سن 18 سالگی به تیم بوردو فرانسه ملحق شد. او در آنجا به مدت یک دهه بازی کرد. او 120 بازی انجام داد و 50 گل به ثمر رساند. او در طی چند سال گذشته 5 باشگاه عوض نموده است. مهاجم آفریقایی بعد از حضور در ترکیه و ایتالیا راهی آسیا شد.

منبع: ایران ورزشی

به "شیخ دیاباته، انتقال پر سود استقلال می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیخ دیاباته، انتقال پر سود استقلال می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید