شهر معدن کی رونا به مکان دیگری منتقل می گردد

به گزارش وبلاگ دلند چت، شهر کی رونا که یک شهر معدن است، در شمال سوئد واقع شده است و بیش از 100 سال است که سرمای شدید مدار قطب شمال را تجربه می نماید. اما به تازگی معدن باعث تحلیل رفتن شهر و سقوط آن در شکاف های بزرگ می گردد. مقامات شهر برای حفظ شهر اقدام بسیار جالبی نموده اند.

شهر معدن کی رونا به مکان دیگری منتقل می گردد

مرکز شهر

کی رونا شبیه شهرهای برفی دیگر است. این شهر تمام چیزهایی را دارد که شهر شما نیز دارد: پارک، خانه های ویلایی، آپارتمان، اداره، مغازه و ....

کلیسا

این شهر یک کلیسای تاریخی بسیار زیبا دارد که به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های سوئد انتخاب شده است.

هتل یخی

این شهر هر ساله میزبان مهمانان خود در هتل یخی کی رونا است. این هتل یکی از معروف ترین هتل های یخی دنیا است.

یادبود فضایی

اگر ویرجین گلکتیک مردم را به فضا منتقل کند، کی رونا مکان پایگاه فضایی آینده سوئد را مشخص نموده است.

معدن

کی رونا همیشه به توسعه علم و مهندسی توجه ویژه داشته است. همیشه کسب و کار اصلی این شهر معدن بوده است که در بالای شهر واقع شده است و کوشش ها برای ارتقا قابلیت استخراج، آن را همیشه در استفاده از آخرین فناوری های علمی برای بهره بری از منابع زمین شناسی پیشگام نموده است.

داخل معدن

شکاف های عمیقی در سطح زمین، در نزدیکی نواحی مرتفع کی رونا وجود دارد. یک قرن کار در معدن خارج از محدوده شهر، باعث به وجود آمدن شکستگی های بزرگ و چاله های عمیق در سطح زمین شده اند که ساکنان کی رونا را تهدید می نمایند.

پیشروی معدن به سمت شهر

مسئولان شهر در کوشش هستند مردم را از سقوط در گودال پیش رونده معدن نجات دهند. به این منظور آن ها می خواهند تمام شهر را به مکانی دیگر منتقل نمایند. از تمام جمعیت 23000 نفری شهر خواسته شده است که به دو مایل پایین تر از جاده نقل مکان نمایند و شهری نو بسازند.

داخل کلیسا

بیست قطعه از برترین قسمت های کلیسای قدیمی به دقت برش داده شد و در کامیونی بزرگ انباشتند و با احتیاط به سمت کی رونا نو بردند که در امتداد جاده های هموار و عریض به این منظور ساخته شده است.

کلیسای زیبای کیونا، برج ناقوس آن و آثار مهم دیگر حفظ و با طراحی شهری شهر نو، تلفیق خواهد شد.

تخریب

بخش هایی از شهر که از اهمیت کمتری برخوردار بودند، تخریب خواهند شد. تقریبا تمامی شهروندان این شهر صاحب خانه یا آپارتمان نو خواهند شد. معدن به ارزش خانه های فعلی 25 درصد افزوده است تا ساکنان آن ها بتوانند به یاری آن خانه ای نو در کی رونا نو بخرند. در حال حاضر خانه ها و آپارتمان های نو در حال ساخت هستند. شهروندان کی رونا فقط باید اسباب خود را بسته بندی نموده و به شهر نو نقل مکان نمایند.

کیونای فعلی

این نقشه محل قرارگیری کی رونا فعلی و معدن را نشان می دهد. (معدن در سمت چپ واقع شده است.)

کی رونا نو

و این نقشه محل قرار گیری شهر نو و معدن را نشان می دهد.

15 سال بر سر گرفتن این تصمیم بحث و استدلال شده است. و عمدتا شهروندان کی رونا بسیار خشنود هستند که در نهایت می توانند جان خود را نجات دهند، هرچند مجبور هستند که به فاصله دو مایلی شهر خود نقل مکان نمایند.

محله های نو در کی رونا

خانه های محله های رویایی نو کی رونا به خوبی عایق بندی خواهند شد تا ساکنان آن آسوده باشند و از سر و صدای بیرون از خانه کی رونافعلی خبری نخواهد بود. کی رونا که یک شهر چادرنشین بود، نه به طور تصادفی بلکه به تدریج و با گذشت زمان به عنوان یک شهر معدن توسعه یافت. علی رغم کوشش هایی که قبلا برای طراحی مجدد شهر شد، برپایی شهر نو این شانس را به کی رونا می دهد تا طراحی و مدل نوی داشته باشد.

مرکز شهر

مردم امیدوار هستند که این شهر به یک مکان دلخواه برای زندگی برای ساکنان فعلی و آینده آن تبدیل گردد. چون معدن برای تمام کارکنان آن بسیار سودآور است (در حقیقت بزرگترین معدن فراوری آهن در اروپا است و به تمامی کارکنان خود حقوق های بالا پرداخت می نماید) مجبور کردن مردم به ترک زمستان های بسیار سرد قطب شمال کار سختی است.

مرکز نو شهر نو

مسئولان شهر امیدوار هستند مراکز خرید نو، ساختمان شهرداری، میدان شهر و ایستگاه قطار تعداد زیادی توریست، به خصوص توریست زن را به این منطقه جذب کند. به علت نزدیکی این شهر به معدن، اغلب مردان برای کار در معدن به این شهر می آیند. کی رونا به زنان بیشتری برای زندگی در آن نیازمند است.

منبع: کجارو / allday.com

به "شهر معدن کی رونا به مکان دیگری منتقل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر معدن کی رونا به مکان دیگری منتقل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید