سازمان دانش آموزی، فرصتی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان است

به گزارش وبلاگ دلند چت، خبرنگاران/اصفهان مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان گفت: اجرای برنامه های سازمان دانش آموزی در مدارس، فرصتی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان در همه مناطق کشور است.

سازمان دانش آموزی، فرصتی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان است

حسین مقنی، امروز (یکشنبه-21 اردیبهشت) در ملاقات با مربیان سازمان دانش آموزی شهرستان کاشان، اظهار کرد: امام علی(ع)،14 قرن پیش توصیه نموده است که فرزندان خود را برای زمانی بعد از خود تربیت کنید که این توصیه باید سرلوحه برنامه های سازمان دانش آموزی باشد.

وی اضافه نمود: از جمله هدفهای نظام آموزشی، آماده کردن دانش آموزان برای شرکت فعال و سازنده در فعالیت های اجتماعی، آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود، احترام به حقوق دیگران و همکاری با سایر افراد جامعه است که در قالب مشارکت آنان در شوراها و تشکلهای مدارس باید تمرین گردد.

به گزارش وبلاگ دلند چت، مقنی توضیح داد: دانش آموزان باید فرصت اندیشیدن، ابراز وجود و مشارکت موثر در امور مربوط به خودشان داشته باشند که موجب تقویت عزت نفس، پرورش شخصیت و مسئولیت پذیری آنها خواهد شد.

وی تاکید نمود: تشکیل سازمان دانش آموزی در مدرسه و نگاه مثبت مدیران مدارس نسبت به این سازمان، زمینه درونی سازی فرهنگ مشارکت و مشارکت پذیری دانش آموزان شده و تحول بزرگی در نظام اجرایی و تصمیم سازی آموزش وپرورش را فراهم می سازد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان گفت: کسب آگاهی های لازم برای همزیستی، همفکری، پذیرش نظرهای مختلف، تحمل عقاید دیگران و حتی نظر مخالف و مشارکت در یادگیری، مهمترین مهارت های زندگی هستند که باید در تشکل های دانش آموزی مدارس پیگیری گردد.

مقنی اضافه نمود: دانش آموزانی که در سازمان دانش آموزی فعالیت می نمایند، شرایط کار گروهی و داوطلبانه را تجربه نموده و در زندگی آینده خود نیز پیروز تر عمل می نمایند، بنابراین باید فرصتی فراهم گردد که تعداد بیشتری به سازمان جلب شوند.

طرح هر مدرسه یک خبرنگار در دستور کار است

همچنین رییس سازمان دانش آموزی شهرستان کاشان گفت: بر این باور هستیم که دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی، همچون نهالی هستند که باید از آغاز خوب رشد نمایند در غیر این صورت، هر چه کوشش کنیم بی ثمر مانده و یاری کردن به آنها به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

علی مولایی اضافه نمود: سازمان دانش آموزی نهادی عمومی و غیردولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که در قالب تربیت اجتماعی مکمل در 21 اردیبهشت 1378 فعالیت های خود را آغاز نموده است.

وی اضافه نمود: سازمان دانش آموزی کاشان در امسال با مشارکت 300 مربی توانست چهار هزار نفر از دانش آموزان این شهرستان را از پایه اول ابتدایی تا سوم متوسطه تحت پوشش برنامه های خود قرار دهد و سه نفر از اعضا توانستند رتبه برتر مرحله کشوری جشنواره امداد و نجات را به دست آورند.

رییس سازمان دانش آموزی شهرستان کاشان، توضیح داد: خبرگزاری پانا یکی از زیرمجموعه های سازمان دانش آموزی است که بخشی از عملکرد فرهنگیان و دانش آموزان این شهرستان را در سطح رسانه ای منتشر کرد و بنا داریم سال تحصیلی آینده طرح هر مدرسه یک خبرنگار را در دستور داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سازمان دانش آموزی، فرصتی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان دانش آموزی، فرصتی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید