خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: اروپا اکنون کانون شیوع کروناست

به گزارش وبلاگ دلند چت، تهران- خبرنگاران- تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز آدینه با بیان اینکه قاره اروپا اکنون کانون شیوع ویروس کروناست، گفت: تجربه چین و کره جنوبی ثابت می نماید که قرنطینه می تواند جان بسیاری از مردم را در ارتباط با این بیماری نجات بدهد و کشورها باید از این تجربیات استفاده نمایند.

خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: اروپا اکنون کانون شیوع کروناست

به گزارش رویترز، آدهانوم گفت: بیش از پنج هزار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و قاره اروپا اکنون کانون شیوع این ویروس است.

وی تأکید کرد که نهادها و مؤسسات بهداشتی دنیا باید آماده استقبال از شمار زیادی بیمار باشند.

مدیرکل سازمان دنیای بهداشت اضافه نمود: باید تدابیری مانند لغو مناسبت های عمومی، تجمعات عظیم و قرنطینه بیماران اتخاذ گردد که از جهت کاهش خطر شیوع و واگیرداری مفید است.

آدهانوم ادامه داد: باید این تدابیر بر اساس شرایط محلی هر کشور انجام گردد؛ ما در زمان حاضر نمی توانیم شیوع این ویروس را متوقف کنیم؛ پس باید از شدت شیوع آن بکاهیم.

وی در انتها گفت: این یک ویروس جدید است و یک شرایط جدیدی به وجود آمده و همه ما باید به دنبال راهکارهایی برای پیشگیری این ویروس واگیردار باشیم.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت، بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر دنیا سرایت کرد.

بر اساس اعلام سازمان دنیای بهداشت، در شرایط کنونی 139 هزار و 16 نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده اند که 70 هزار و 727 نفر بهبود یافته و پنج هزار و 116 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: اروپا اکنون کانون شیوع کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: اروپا اکنون کانون شیوع کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید