تسهیلات اعتباری طرحهای گردشگری استان اردبیل 9 برابر افزایش یافت

به گزارش وبلاگ دلند چت، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، تسهیلات اعتباری طرحهای گردشگری استان اردبیل 9 برابر افزایش یافت.

تسهیلات اعتباری طرحهای گردشگری استان اردبیل 9 برابر افزایش یافت

حسن محمدی ادیب، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در نشست با فرماندار خلخال اظهار کرد: سال جاری 9 هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری برای پرداخت به طرح های گردشگری این استان تخصیص یافته است که این مقدار در مقایسه با تسهیلات اعتباری طرح های گردشگری سال گذشته 9 برابر افزایش را نشان می دهد.

وی گفت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از عوامل توسعه استان اردبیل بخصوص در منطقه های مثل خلخال که کشاورزی و صنعت آن ضعیف است، مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی قرار گرفته است.

محمدی ادیب از برگزاری جشنواره بین المللی عشایر استان اردبیل در سال آینده اطلاع داد و اضافه نمود: با توجه به انتخاب نام این استان به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2023 این جشنواره با همکاری اداره کل امور عشایری استان و بعلاوه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی و سایر دستگاه های اجرایی استان با حضور میهمانانی از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

در این جلسه معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به تاخیر 5 ساله در اجرای پروژه گردشگری پل معلق خلخال افزود: با تغییر سهامداران شرکت شادی گستر و مجری قبلی این پروژه، سهامداران نو عملیات اجرایی این پروژه را از سال آینده ادامه خواهند داد.

نگار سریع الاطلاق با بیان اینکه برنامه اعلامی از سوی سهامداران این شرکت برای اجرای پروژه پل معلق خلخال چهار ساله بوده، گفت: با توجه به اینکه براساس قوانین نو اراضی ملی واگذاری به مجریان طرح های گردشگری به صورت فازبندی انجام می گردد، از مجموع 14 هکتار اراضی ملی واگذار شده به سرمایه گذار قبلی این پل، در فاز اول سه و نیم هکتار به مجری نو واگذار خواهد شد و در صورت تکمیل به موقع پروژه اراضی برای اجرای فازهای بعدی به این شرکت واگذار خواهد شد.

وی در مورد طولانی شدن زمان اجرای پروژه پل معلق از سوی سرمایه گذار قبلی این پروژه گفت: تعلل مجری قبلی پروژه در دریافت مجوزهای لازم برای اجرای طرح، دور زدن قانون و اداره کل میراث فرهنگی و بعلاوه عدم ارائه نقشه های پل از علل به تعویق افتادن اجرای این پروژه است.

معاون سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به زمان بر بودن فرایند خلع ید سرمایه گذار قبلی پروژه پل معلق در ازناو خلخا، این پروژه بدون اجرای قانون خلع ید سرمایه گذار قبلی و با واگذاری کل سهام شرکت به سهامداران نو ادامه خواهد یافت.

وی بعلاوه از تخصیص 80 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ایجاد زیرساختهای گردشگری در سال نو به شهرستان خلخال اطلاع داد و اضافه نمود: در سال آینده نیز کوشش خواهیم کرد تا با تخصیص اعتبار مناسب از محل اعتبارات ایجاد زیرساختهای گردشگری زمینه توسعه گردشگری خلخال را فراهم کنیم.

بعلاوه، در این جلسه فرماندار خلخال تنها راه توسعه این شهرستان را توسعه صنعت گردشگری عنوان نمود و خواهان توجه جدی مسئولین اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به حوزه گردشگری این منطقه شد.

سید جواد یحیی زاده اظهار کرد: در سالهای گذشته و با وجود ظرفیتهای مختلف گردشگری در خلخال هیچ اتفاق خاصی در حوزه گردشگری این شهرستان نیفتاده و همچنان گردشگری خلخال از فرآیند توسعه گردشگری در مقایسه با سایر منطقه ها استان و کشور دور مانده است.

فرماندار خلخال با بیان اینکه آثار باستانی و میراث فرهنگی این شهرستان به دلیل بی توجهی در حال غارت و به یغما رفتن است، خواهان توجه جدی مسئولین میراث فرهنگی استان به این امر مهم شد.

منبع: همگردی

به "تسهیلات اعتباری طرحهای گردشگری استان اردبیل 9 برابر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات اعتباری طرحهای گردشگری استان اردبیل 9 برابر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید