با عکس های جونو، رندر سه بعدی ابرهای کیک مانند کوچک مشتری ایجاد شد

به گزارش وبلاگ دلند چت، به تازکی از داده های فضاپیمای جونو ناسا برای ایجاد یک انیمیشن رایانه ای از پرواز بر فراز ابرهای مشتری که شبیه کیک های کوچک مات هستند، استفاده شده است.

با عکس های جونو، رندر سه بعدی ابرهای کیک مانند کوچک مشتری ایجاد شد

نماهای مشتری معمولاً تصاویر مسطح هستند، اما دانشمندان می خواستند بدانند اگر به طوفان های معروف سیاره عمق و زرفا بدهند، چگونه به نظر می رسند.

بنابراین رندرهای سه بعدی بر اساس داده های تصویری با فیلتر سرخ از JunoCam ایجاد کردند.

ویدیوی به دست آمده، بینندگان را به پرواز مجازی بر فراز ابرهایی می برد که واقعاً شبیه کیک های چرخان و مات شده با نوک های تیز هستند.

انیمیشن ساخته شده از ارتفاع 13536 کیلومتری بالای ابرهای سیاره در چهل و سومین چرخش نزدیک به مشتری ساخته شده است

JunoCam تصویربردار نور مرئی با زاویه باز روی کاوشگر ناسا است و با استفاده از اطلاعات آن چشم انداز سه بعد ترسیم شد.

پروژه انیمیشن به وسیله شهروند- دانشمند و پردازشگر تصویر فضایی Geral Eichstadt رهبری شد. این ریاضیدان آلمانی به طور مرتب روی پردازش داده JunoCam به تصاویر دیدنی کار می نماید.

Eichstadt می گوید: ماموریت جونو به ما فرصت می دهد تا مشتری را به گونه ای رصد کنیم که اساساً به وسیله رصدهای تلسکوپی مبتنی بر زمین غیرقابل دسترس است.

مشتری تقریباً یازده برابر زمین قطر یعنی حدود 142984 کیلومتر عرض دارد. مشتری، همیشه در ظاهر به صورت سنگ مرمر صاف درتصویر دیده می گردد، اما ویدئوی ایجاد شده لایه ها و عمقی را به سیاره می دهد.از سال 2016، کاوشگر جونو ناسا بعضی از زیباترین عکس های مشتری را گرفته و ارسال نموده.

JunoCam یک دوربین با نور مرئی با میدان دید 58 درجه و دارای چهار فیلتر قرمز، سبز و آبی که نور مرئی را فیلتر می کن. در حالی که فیلتر چهارم در طیف متان، کارایی دارد.

منبع

منبع: یک پزشک

به "با عکس های جونو، رندر سه بعدی ابرهای کیک مانند کوچک مشتری ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عکس های جونو، رندر سه بعدی ابرهای کیک مانند کوچک مشتری ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید