انجام ارزیابی نهایی سازمان بهداشت جهانی برای معرفی سهند به عنوان شهر سالم

به گزارش وبلاگ دلند چت، خبرنگاران/آذربایجان شرقی فرماندار اسکو از ارزیابی نهایی سازمان بهداشت جهانی WHO برای معرفی سهند به عنوان شهر سالم خبر داد و گفت: فردا یکشنبه بازدید میدانی از سوی کارشناسان این سازمان جهانی انجام می گیرد.

انجام ارزیابی نهایی سازمان بهداشت جهانی برای معرفی سهند به عنوان شهر سالم

بابک رضی منش در گفت وگو با وبلاگ دلند چت، اظهار کرد: در این ارزیابی میدانی، تعداد سه تیم ارزیاب به صورت جداگانه فعالیت های انجام گرفته در طرح شهر سالم سهند از جمله فعالیت سمن ها را ارزیابی کرده و از طریق گفت وگو با مردم، ارزیابی بخش توسعه سلامت، مرکز اطلاعات جامعه محور، مداخلات جامعه محور، مشارکت سمن ها، اقدامات بخش خصوصی و سایر گروه های مردمی را بررسی خواهند کرد.

وی با بیان این که برای تحقق هدف شهر سالم سهند پنج سال با برنامه منسجم حرکت کرده ایم، افزود: در این راستا هم چنین ساختارسازی هایی توسط جوامع ارائه شده و نیز دو دبیرخانه اجرایی، علمی و تعداد شش کمیته، برنامه شهر سالم را پیش برده اند که هدف عمده این طرح هم پیشبرد اهداف شهر پایدار و سلامت جامعه است و حتی 75 درصد اهداف آن در سطح این شهر، به اجرا درآمده است.

وی در خصوص شاخص های ارزیابی شهرسالم برای شهر سهند، گفت: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در بازدید از مدارس مروج سلامت، توسعه مهارت اجتماعی، آموزش های فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و اشتغال، ظرفیت سازی در مردم و نیز سایر برنامه های توسعه شهری را هدف قرار داده و این موارد را جزو شاخص های ارزیابی خود برگزیده اند.

رضی منش متذکر شد: مسائل مربوط به امنیت غذایی در تولید و توزیع مواد غذایی سالم، دسترسی به آب سالم، فاضلاب، سیستم تصفیه خانه، آلودگی هوا و آمادگی در مقابله با حوادث و بلایا نیز از جمله موارد مورد بررسی این کارشناسان است.

وی افزود: تمامی اقدامات و برنامه های دبیرخانه های علمی و اجرایی و کمیته های تخصصی پنج گانه در راستای ارتقای شاخص های حوزه سلامت به ارزیابان برجسته دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانیWHO تشریح و تبیین می شود.

وی اظهار کرد: پس از انتها این ارزیابی نهایی، شهر سالم سهند به عنوان اولین شهر سالم جمهوری اسلامی به شبکه جوامع شهرهای سالم الحاق و افتخاری بزرگ برای کشور، استان و شهرستان کسب خواهد شد که در واقع یک برند جهانی برای این شهر سهند است.

فرماندار اسکو با بیان این که در صورت تحقق این امر، متعهد به رعایت 80 شاخص سلامت در سطح شهر خواهیم بود، گفت: اقدامات و فعالیت هایی که در سطح این شهر انجام گرفته است، می تواند الگویی برای آموزش سایر شهرهای مدیترانه شرقی باشد که حتی در این راستا نیز درخواست های همکاری دریافت کرده ایم.

وی در خصوص اقدامات شاخص انجام گرفته در راستای تحقق شهر سالم سهند، اظهار کرد: ساخت دومین کتابخانه بزرگ توسط استاندار با 3000 متر، افتتاح 18 مدرسه و دو مدرسه در حال ساخت، بهره برداری از یک باب کتابخانه و ساختمان اورژانس اجتماعی به عنوان مرکز فرماندهی مداخله آسیب های اجتماعی، ایجاد و ارتقای زیرساخت های اجتماعی و هم چنین ارتقای سرانه فضای سبز از جمله اقدامات انجام گرفته برای تحقق شهر سالم در شهر جدید سهند است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انجام ارزیابی نهایی سازمان بهداشت جهانی برای معرفی سهند به عنوان شهر سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام ارزیابی نهایی سازمان بهداشت جهانی برای معرفی سهند به عنوان شهر سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید