الکامپ 1400 در صورت قرمز شدن تهران برگزار نمی گردد

به گزارش وبلاگ دلند چت، نشست برگزاری نمایشگاه الکامپ 1400 امروز در سازمان نظام صنفی رایانه ای با حضور حسین اسلامی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، محمد ثروتی مدیر اجرایی الکامپ و محمدجواد قنبری معاون نمایشگاهی وزارت صنعت برگزار گردید.

الکامپ 1400 در صورت قرمز شدن تهران برگزار نمی گردد

این نمایشگاه قرار است 18 تا 21 تیرماه جاری از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردد.

در این نشست حسین اسلامی با اشاره به حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران برای برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ گفت: در این نمایشگاه یک سالن به ارائه دستاوردهای 8 ساله معاونت علمی اختصاص دارد و سازمان فناوری اطلاعات هم تمامی کوشش خود را برای حضور دستگاه های اجرایی در کنار بخش خصوصی در این نمایشگاه به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه الکامپ سال جاری در فضایی بالغ بر 12 هزار مترمربع پذیرای شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات است، گفت: تا به امروز بیش از 270 شرکت، برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام نموده اند و برآوردمان این است که این تعداد به 300 متقاضی برسد.

اسلامی با تاکید بر اینکه کوششمان این است که برگزاری این نمایشگاه به سمت تخصصی شدن پیش رود، ادامه داد: در این راستا سازوکارهای متعددی را برای تعداد شرکت ها و مخاطبان و ارائه محصولات در کنار مدیریت پروتکل های بهداشتی در این نمایشگاه اندیشیده ایم.

لغو الکامپ در صورت قرمز شدن تهران

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در پاسخ به این سوال که اگر طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شهر تهران وارد شرایط قرمز کرونایی گردد آیا این نمایشگاه برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: ما مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ را از وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط زرد و نارنجی داریم. تا قبل از روز برپایی نمایشگاه هم به وسیله همکاران با ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط را می سنجیم و در صورتی که تهران قرمز اعلام گردد، این نمایشگاه لغو و به زمان دیگری موکول می گردد.

وی اضافه نمود: تاکیدمان این است که تا قبل از آغاز غرفه سازی و آماده سازی شرکت ها آخرین اخبار را دریافت کنیم و در صورت اعلام هشدار قرمز برای شهر تهران، این نمایشگاه لغو خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه این نمایشگاه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و طبق مقررات ستاد مقابله با کرونا برگزار می گردد، در مورد نامه شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای به شرکت سهامی نمایشگاه ها برای تعویق چندماهه الکامپ گفت: ما هم در پی زمان متفاوت تری برای برگزاری الکامپ بودیم و بر این اساس مذاکراتی با شرکت نمایشگاه ها برای تغییر تقویم نمایشگاهی داشتیم. اما با وجود برگزاری چندین جلسه و توافق قبلی با شورای مرکزی نظام صنفی، در نهایت مبتنی بر زمان بندی نمایشگاه ها، برگزاری الکامپ را برای تاریخ 18 تیرماه دنبال کردیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران گفت: با این وجود انتشار این نامه در فاصله 10 روز مانده به برگزاری الکامپ با چه نیت و قصدی است، نمی دانم اما آنچه که مسلم است اینگونه چالش ها مغایر با منافع صنف فناوری اطلاعات است.

اسلامی تاکید نمود: با توجه به اینکه حکم ریاست شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای 7 خردادماه به اتمام رسیده و حکمی از سمت رئیس جمهور تا به امروز برای ریاست نو ابلاغ نشده است، موضوعات اجرایی در سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به وسیله رئیس این سازمان دنبال می گردد.

حضور کشورهای اوراسیا در نمایشگاه الکامپ

در این نشست محمد ثروتی مدیر اجرایی الکامپ هم با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه از فضای پرازدحام جلوگیری می کنیم، گفت: نمایشگاه سال جاری به طور تخصصی تر برگزار می گردد و قصدمان این است که بازدیدکننده متخصص در آن حضور داشته باشد. از این رو برای ورود بازدیدکنندگان عمومی به نمایشگاه سخت گیری می گردد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری بخش های مختلف نمایشگاه هم گفت: علاوه بر برگزاری بخش هایی مانند الکام تاکز و الکام پیج در این نمایشگاه، سال جاری برای نخستین بار بخش دانش آموزی الکامپ را با اسم پینواستارز خواهیم داشت که با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات، موضوعات نوآورانه در قالب تیم های دانش آموزی در این رویداد ارائه خواهند شد.

ثروتی با بیان اینکه حضور مجموعه های فعال در حوزه رمزارز هم سال جاری در نمایشگاه الکامپ دیده شده است، اضافه نمود: پاویون های علم و فناوری و شرکت های دانش دانش بنیان و استارت آپ ها هم از حضور در این نمایشگاه استقبال نموده اند.

وی تاکید نمود: با یاری و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات به تیم های برتر حاضر در بخش الکام پیج جوایز 200 میلیون تومانی اعطا خواهد شد و بر مبنای شاخص های نوآوری و عرضه فناوری هم به غرفه های برتر جوایزی اعطا می گردد.

ثروتی گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ نمایندگان 6 کشور خارجی در یک سالن تحت اسم نمایشگاه اوراسیا با هدف برگزاری نشست های تخصصی برای ارتباطات تجاری حضور خواهند داشت. در همین حال تیم های فناوری اطلاعات از کشورها افغانستان و سوریه برای بازدید از الکامپ حضور می یابند.

مدیر اجرایی الکامپ هم گفت: در صورتی که تهران قرمز شد، مرجع برگزاری الکامپ، تشخیص ستاد ملی کرونا است. ما به سلامتی مردم اهمیت می دهیم و در صورت هشدار قرمز برای تهران، حتی اگر شرکت ها وارد غرفه سازی شده باشند، برگزاری نمایشگاه به تاریخ بعد از هشدار شیفت پیدا می نماید و از این بابت شرکت ها نباید نگرانی داشته باشند.

شرکت ها نگران غرفه سازی نباشند

محمدجواد قنبری معاون نمایشگاهی نمایشگاه های بین المللی تهران با بیان اینکه الکامپ مهمترین رویداد فضای مجازی و فناوری اطلاعات کشور محسوب می گردد، گفت: باید نگاه دقیق تر به فضایی کسب و کارهای این حوزه در تحقق شعار سال که فراوری و پشتیبانی و مانع زدایی ها است، داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً سلامت مردم اولی تر است، گفت: استانداردهای لازم را برای برگزاری نمایشگاه الکامپ درنظر گرفته ایم. اما با این وجود کوشش داریم که قبل از غرفه سازی، هماهنگی های لازم با ستاد ملی مقابله با کرونا انجام گردد. حتی در صورت دستور توقف ستاد کرونا و با وجود غرفه سازی شرکت ها هم، غرفه ها تا زمان برگزاری بعدی نمایشگاه همانطور باقی خواهند ماند تا مشارکت کنندگان متضرر نشوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "الکامپ 1400 در صورت قرمز شدن تهران برگزار نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکامپ 1400 در صورت قرمز شدن تهران برگزار نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید