یوبی سافت با اساسینز کرید والهالا به استیم باز می شود

به گزارش وبلاگ دلند چت، یوبی سافت جدیدترین ناشر بزرگی است که پس از اینکه دوره ای روی دیگر فروشگاه های آنلاین تمرکز نموده بود، اکنون می خواهد به استیم بازگردد.

یوبی سافت با اساسینز کرید والهالا به استیم باز می شود

همان طور که سایت یوروگیمر گزارش داده است، این شرکت صفحه ای را برای بازی اساسینز کرید والهالا (Assassins Creed: Valhalla) در استیم باز نموده است. این بازی که در سال 2020 برای پلتفرم های دیگر منتشر شده بود، قرار است در تاریخ 6 دسامبر در استیم هم منتشر شود.

علاوه بر اساسینز کرید والهالا، تأیید شده است که دو بازی Anno 1800 و Roller Champions هم برای استیم عرضه خواهند شد. اگرچه تاریخ عرضه این دو بازی برای استیم معین نشده است. بازی اساسینز کرید والهالا اولین عنوان یوبی سافت خواهد بود که از زمان عرضه Starlink: Battle for Atlas در آوریل 2019 بر روی استیم منتشر می شود. این ناشر همچنان به عرضه به روزرسانی و بسته های الحاقی برای عناوینی مانند For Honor و Rocksmith در استیم ادامه خواهد داد.

با این حال، برای بازی های تازه یوبی سافت همچنان روی فروشگاه آنلاین خود یعنی Uplay و بعلاوه رقیب تازه استیم یعنی اپیک گیمز استور حساب باز خواهد نمود. یوبی سافت همکاری خود با اپیک گیمز استور را از زمان عرضه بازی Tom Clancys The Division 2 شروع نموده است. در ادامه همان سال، نایب رئیس بخش همکاری و عایدی یوبی سافت گفت که این تصمیم به خاطر سهم عایدی غیرواقعی شرکت وَلو (Valve) گرفته شده که بازتاب دقیقی را از شرایط توزیع بازی در حال حاضر در دنیا نشان نمی دهد. همانند بسیاری از فروشگاه های آنلاین، ولو برای عرضه بازی در استیم سهمی 30 درصدی از فروش را از ناشران دریافت می نماید. این در حالی است که اپیک فقط 12 درصد از سهم فروش بازی ها را دریافت می نماید.

استیم همچنان سهم عایدیی خود را از فروش بازی ها تغییر نداده است. در پاسخ به این سؤال که چرا یوبی سافت اکنون به استیم باز می شود، یکی از سخنگویان یوبی سافت به سایت GamesIndustry.biz گفت: ما دائماً در حال ارزیابی نحوه ارائه بازی های خود به مخاطبان مختلف در همه جا هستیم و در عین حال یک زیست بوم پخش ثابت را به وسیله پلتفرم Ubisoft Connect ارائه می دهیم.

یوبی سافت تنها ناشر بزرگی نیست که بعد از مدتی دوری و تمرکز روی دیگر فروشگاه های آنلاین، اکنون به استیم بازمی شود. شرکت الکترونیک آرتز هم با محدود کردن بازی های خود در استیم سعی کرد مخاطبانش را به فروشگاه دیجیتالی خود یعنی EA Origin سوق دهد. با این حال، پس از عرضه بازی Star Wars Jedi: Fallen Order روی استیم و مشاهده موفقیت های حاصل از این تصمیم، موج دیگری از بازی های خود از جمله نسخه هایی از مجموعه بازی های دراگون ایج و نید فور اسپید را دوباره برای استیم منتشر کرد.

اکتیویژن بلیزارد هم تقریباً کار مشابهی را انجام داد و علی رغم اینکه پس از سال 2017 عرضه بازی های سری کال آو دیوتی را روی استیم متوقف نموده بود، در امسال با عرضه بازی مدرن وارفر 2 به صورت هم زمان در استیم و دیگر پلتفرم ها به دوری این سری بازی از استیم سرانجام داد.

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "یوبی سافت با اساسینز کرید والهالا به استیم باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوبی سافت با اساسینز کرید والهالا به استیم باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید