معجزه 30 دقیقه پیاده روی روزانه

به گزارش وبلاگ دلند چت، فواید پیاده روی نه تنها روی جسم بلکه بر ذهن و قابلیت های ذهنی افراد نیز قابل مشاهده است. اصلی ترین فایده پیاده روی، کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است. عضلات پایین تنه در حین پیاده روی بسیار درگیر هستند.

معجزه 30 دقیقه پیاده روی روزانه

فواید پیاده روی

مزایای پیاده روی کدام اند؟ آیا می دانستید پیاده روی از بهترین و کم هزینه ترین روش های بهبود سلامت جسمی و روحی است؟ در این مطلب از وبلاگ دلند چت به تعدادی از فواید پیاده روی اشاره می کنیم.

کاهش وزن

کاهش وزن از اولین نتایج یک دوره منظم پیاده روی است. دانشمندان آمریکایی در طی تحقیقات خود بر گروه افرادی که به صورت منظم هر روزه برنامه پیاده روی داشته اند دریافته اند که پیاده روی تأثیر مستقیم بر وزن افراد دارد.

بهبود سلامت قلب

قلب، این عضو حیاتی و تأثیر گذار در سلامت فردی به شدت تحت تأثیر پیاده روی است و پیاده روی به سلامت آن یاری می نماید. طبق نتایج تحقیقات پزشکی زنان و مردان 65 سال به بالایی که در هفته حداقل 4 ساعت پیاده روی داشته اند در سنین میانسالی و پیری از خطر ابتلا به بیماری های قلبی -عروقی به دور هستند و ریسک ابتلا به این بیماری ها برای این افراد کمتر است.

تنظیم فشار خون

طبق گفته های پزشکان روزانه 10000 قدم پیاده روی برای بدن اهمیت بسیاری دارد. در آنالیز های آماری افرادی که به مدت 12 هفته هر روز 10000 قدم پیاده روی داشته اند کاهش چشم گیری در فشار خون خود مشاهده نموده اند.

پیاده روی و خطر دیابت

سبک زندگی بدون تحرک بستر مناسبی برای افزایش خطر ابتلا به بیماری دیابت است. این بیماری که بسیار هم در میان گروه های سنی مختلف شایع شده، با پیاده روی میانه خوبی ندارد. یکی از فواید پیاده روی کاهش و تنظیم قند خون است. کنترل قند خون با پیاده روی منظم از بروز دیابت نوع دو جلوگیری می نماید.

برای هضم غذا قدم بردارید

اختلال در سیستم گوارش بدن منشأ درد ها و بیماری های بسیار خطرناک است. از لازم ترین مراقبت های فردی، مراقبت از سیستم گوارش است. همزمان با اهمیت بخشیدن به خوراک و نوشیدنی سالم در وعده های غذایی مختلف، باید یک برنامه منظم پیاده روی تدارک ببینید. پیاده روی به یاری سیستم گوارش بدن می آید و در هضم غذا به معده یاری می نماید.

بیشتر عمر کنید

یک مطالعه آماری که بر روی 17000 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد اجرا شده است نشان می دهد دانشجویانی که هر روز حداقل 30 دقیقه پیاده روی نموده اند، بیشتر از افرادی که این عادت را نداشته اند عمر نموده اند. بعضی بر این باورند که تاثیرات پیاده روی بر طول عمر و فاکتور های تأثیر گذار در طول عمر ثابت شده هستند.

ویتامین دی فراوری کنید

پیاده روی در صبح فرصت فوق العاده مناسبی برای دریافت ویتامین D به شمار می آید. اهمیت ویتامین D انکار ناپذیر است و پیاده روی باعث می گردد با هر روز در معرض نور خورشید قرار بگیرید و میزان ویتامین D. کافی برای سلامتی بدن را دریافت کنید.

فکر کردن سالم

هر فردی نیازمند زمانی برای فکر کردن درباره اتفاقات روزمره زندگی و تصمیماتش است. فکر کردن در حالی که مشغول انجام کار های دیگر هستید از کیفیت تفکرتان کم می نماید. پیاده روی یک فرصت طلایی برای فکر کردن و تحلیل کردن زندگی است. در طول مدتی که پیاده روی می کنید خودتان هستید و خودتان و از لحاظ بدنی در شرایط پایدار و مناسبی قرار گرفته اید. از جمله فواید پیاده روی این است که به شما فرصت فکر کردن عمیق و مثبت اندیشی می دهد.

فواید دیگر پیاده روی

  • پیاده روی دشمن سرطان
  • بهبود سیستم گردش خون
  • کاهش درد مفاصل
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • استخوان بندی قوی تر با پیاده روی
  • تقویت عضلات با پیاده روی
  • افزایش متابولیسم بدن با پیاده روی
منبع: پیام دلتا

به "معجزه 30 دقیقه پیاده روی روزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه 30 دقیقه پیاده روی روزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید