مرگ یک زن به دلیل عارضه نادرِ واکسن جانسون و جانسون

به گزارش وبلاگ دلند چت، مقامات بهداشتی استان واشنگتن در آمریکا از جان باختن یک زن پس از دریافت واکسن جانسون و جانسون بر اثر عارضه نادر سندروم انعقاد خونِ این واکسن خبر دادند.

مرگ یک زن به دلیل عارضه نادرِ واکسن جانسون و جانسون

به گزارش وبلاگ دلند چت، این زن که در اواخر 30 سالگی و ساکن شهرستان کینگ در استان واشنگتن آمریکا بود، اولین فردی است که در این استان بر اثر عارضه لخته شدن خون مربوط به واکسن، جان خود را از دست داده است.

بر اساس گزارش ها، او در 26 اوت سال جاری (2021) واکسن دریافت کرده و بیش از یک هفته بعد از تزریق واکسن در هفت سپتامبر جان خود را از دست داده است.

مقامات بهداشتی استان واشنگتن سه شنبه اعلام کردند که علت مرگ ترومبوز با سندرم ترومبوسیتوپنی (TTS) بوده است. این سندرم یک عارضه نادر اما جدی است که باعث لخته شدن خون با پلاکت های پایین می شود. همچنین این عارضه به نام یک عارضه نادر مرتبط با واکسن جانسون و جانسون شناخته شده که علائم آن دو هفته پس از واکسیناسیون ظاهر می شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی مجوز واکسن جانسون و جانسون را به منظور مطالعه خطرات عوارض نادر انعقاد خون در این واکسن تعلیق کرد که پس از انجام مطالعات در همان ماه به این تعلیق سرانجام داد.

طبق داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، این عارضه واکسن نادر است؛ به طوری که در حدود هفت نفر در هر یک میلیون زن واکسینه شده بین سنین 18 تا 49 سال رخ می دهد. برای زنان 50 سال به بالا و مردان در هر سنی، این عارضه حتی نادرتر هم هست.

طبق گزارش این سازمان، در بین 15 میلیون نفری که واکسن جانسون و جانسون را در ایالات متحده دریافت کرده اند، 47 مورد این سندرم را شناسایی کرده است که بیشتر آن ها بهبود یافته اند.

به گزارش وبلاگ دلند چت به نقل از وِب ام دی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده به بیماران توصیه می کند که در صورت مشاهده علائمی مانند تنگی نفس، درد قفسه سینه، تورم پا، درد شکم، سردرد شدید، کبودی یا لکه های خونی کوچک در زیر پوست، پس از واکسیناسیون، به پزشک مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مرگ یک زن به دلیل عارضه نادرِ واکسن جانسون و جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ یک زن به دلیل عارضه نادرِ واکسن جانسون و جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید