ریلمی 9 پرو و پرو پلاس به طور رسمی معرفی شدند

به گزارش وبلاگ دلند چت، شرکت ریلمی بالاخره پس از شایعه های زیاد از گوشی های هوشمند ریلمی 9 و ریلمی 9 پرو پلاس رونمایی کرد. این گوشی های هوشمند ریلمی از مشخصات فنی بسیار خوبی نظیر تراشه های قدرتمند میان رده، باتری های با ظرفیت بالا و بعلاوه سرعت شارژ سریع و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره می برند. در ادامه به آنالیز دیگر مشخصات این گوشی های هوشمند خواهیم پرداخت.

ریلمی 9 پرو و پرو پلاس به طور رسمی معرفی شدند

ریلمی 9 پرو پلاس

این گوشی هوشمند نو شرکت ریلمی از یک نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED با رزولوشن فول HD+، رفرش ریت 90 هرتزی بهره می برد. در زیر این نمایشگر یک حسگر اثر انگشت تعبیه شده که می تواند ضربان قلب کاربر را میزان بگیرد. باید خاطر نشان کنیم که این قابلیت پس از گذشت چند سال دوباره به گوشی های اندرویدی بازگشته است. قلب تپنده این گوشی را تراشه Dimensity 920 که از نسل پنجم اینترنت همراه (5G) پشتیبانی می نماید، تشکیل می دهد. این پردازنده، یکی از پردازنده های قدرتمند مدیاتک به شمار می آید. بد نیست اشاره کنیم که مدیاتک در طراحی این تراشه از لیتوگرافی 6 نانومتری استفاده نموده که درون آن هشت هسته از نوع Cortex-A78 و A55 با فرکانس 2.5 و 2.0 گیگاهرتز قرار گرفته اند.

ریلمی 9 پرو پلاس در کنار این پردازنده از 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. یکی از نقاط قوت این گوشی هوشمند سیستم دوربین سه گانه آن است که لنز اصلی آن حرف های زیادی برای گفتن دارد. در این راستا باید اشاره کنیم که لنز اصلی این گوشی هوشمند سنسور IMX766 ساخت سونی است که 50 مگاپیکسل بزرگی دارد و میزان سنسور و پیکسل آن به ترتیب به 1/1.56 اینچ و 1.0 میکرومتر می رسد. مشابه این سنسور سونی در گوشی های هوشمندی نظیر اوپو فایند X3 پرو و ریلمی GT 2 پرو هم استفاده شده است. در کنار لنز اصلی، یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.4 هم دیده می گردد.

علاوه بر این ها، یک لنز سلفی 16 مگاپیکسلی هم در حفره قسمت بالا و سمت چپ نمایشگر تعبیه شده که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. این گوشی هوشمند ریلمی در سه رنگ روانه بازار گوشی های هوشمند خواهد شد، اما مجذوب نماینده ترین رنگ آن آبی است که پنل پشتی آن قابلیت تغییر رنگ دارد. لایه فتوکرومی قاب این گوشی هوشمند زیر نور مستقیم خورشید در عرض 3 ثانیه تا حدی قرمز رنگ می گردد. بعلاوه در عرض 5 دقیقه می تواند به حالت اولیه خود یعنی رنگ آبی برگردد.

منبع تغدیه ریلمی 9 پرو پلاس را یک باتری 45000 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهد و از فناوری شارژ 60 وات SuperDart پشتیبانی می نماید. در حالی که به نظر می رسد که این شارژر از شارژر 65 وات ریلمی 7 پرو سرعت شارژ کمتری دارد، اما باید بگوییم که طبق ادعای شرکت ریلمی این شارژر 60 وات می تواند در عرض 45 دقیقه این گوشی هوشمند را از شارژ 0 به 100 برساند. باید اشاره کنیم که این گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید 12 و با رابط کاربری Realme UI 3.0 که به صورت پیش فرض روی آن نصب شده در اختیار کاربران قرار می گیرد.

برای این گوشی هوشمند گزینه های رنگی آبی، مشکی و سبز در نظر گرفته شده است. درباره قیمت ریلمی 9 پرو پلاس باید گفت که از 335 دلار برای نسخه 6/128 گیگابایت شروع می گردد، نسخه 8/128 گیگابایتی آن 360 دلار قیمت دارد و نسخه 8/256 گیگابایتی آن با قیمت 385 دلار برای فروش در اختیار کاربران قرار می گیرد. این گوشی هوشمند از تاریخ 21 فوریه (2 اسفند ماه) به وسیله وب سایت ریلمی در دسترس خواهد بود.

ریلمی 9 پرو

ریلمی 9 پرو با اینکه نسخه مقرون به صرفه تر این سری تلقی می گردد، اما در بعضی از بخش ها برادر بزرگ تر خود را شکست می دهد. برای مثال این گوشی هوشمند از نمایشگر بزرگ تر 6.6 اینچی با رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد. اما برخلاف نسخه پرو پلاس، پنل آن LCD است و این به این معنی است که حسگر اثر انگشت با کلید پاور این گوشی ادغام شده است. قلب تپنده این گوشی هوشمند را پردازنده اسنپدراگون 695 کوالکام تشکیل می دهد که از نسل پنجم اینترنت همراه (5G) پشتیبانی هم می نماید. این گوشی با پیکربندی های 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی روانه بازار گوشی های هوشمند می گردد.

سیستم دوربین سه گانه ریلمی 9 پرو از یک لنز 64 مگاپیکسلی اصلی، یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. بعلاوه نباید لنز سلفی 16 مگاپیکسلی آن را از یاد ببریم که که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی استفاده نمایند. از آن جایی که این گوشی نمایشگری بزرگ تری نسبت به نسخه پرو پلاس دارد، طبیعتا به انرژی بیشتری هم احتیاج دارد. به همین علت یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت برای این گوشی در نظر گرفته شده که با شارژر 33 وات درون جعبه گوشی شارژ خواهد شد.

باید اشاره کنیم که این گوشی هوشمند هم همچون برادرش با سیستم عامل اندروید 12 و با رابط کاربری Realme UI 3.0 که به صورت پیش فرض روی آن نصب شده در اختیار کاربران قرار می گیرد. گزینه های رنگی یکسانی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. در نهایت باید به قیمت این گوشی اشاره کنیم که از 240 دلار برای نسخه 6/128 گیگابایتی شروع می گردد و نسخه 8/128 گیگابایتی آن 280 دلار قیمت دارد. ریلمی 9 پرو از تاریخ 23 فوریه (4 اسفند) برای فروش در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "ریلمی 9 پرو و پرو پلاس به طور رسمی معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریلمی 9 پرو و پرو پلاس به طور رسمی معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید