تست کرونا در منزل هومکا با پاسخ دهی سریع و مطمئن

به گزارش وبلاگ دلند چت، همانطور که می دانید بیماری کرونا در دو سال گذشته باعث نگرانی بسیاری در مردم شده است و سوالات بسیاری درمورد تست خانگی کرونا به وجود آمده است. اگر احساس می کنید علائم کرونا دارید، ضروری است که در یک مرکز معتبر تست کرونا بدهید. آزمایش های گوناگونی برای تشخیص کرونا وجود دارد که به وسیله مراکز بهداشتی ارائه می شود. اگر تمایل به آشنایی بیشتر با انواع آزمایش کرونا و راه های تست کرونا در منزل به صورت سریع و مطمئن دارید، ادامه مطالب را از دست ندهید.

تست کرونا در منزل هومکا با پاسخ دهی سریع و مطمئن

کرونا چیست؟

کرونا نوعی ویروس از خانواده سارس است. این ویروس انواع مختلفی وجود دارد و نوع شایع آن که در سال 2019 شناسایی شد، باعث ایجاد یک بیماری همه گیر بیماری تنفسی به نام COVID-19 شده است. ویروس کرونا قابل سرایت بین افراد است و عمده ترین راه انتقال آن به وسیله تنفس و ترشح مایعات بدن است.

برترین راه ایمن ماندن در مقابل آن این است که واکسن بزنید و ایمنی بدن خود را تقویت کنید، بعلاوه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنید. یعنی ماسک بزنید، مرتبا دست هایتان را بشویید و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرید.

ویروس کرونا چگونه توسعه می یابد؟

در حال حاضر، محققان معتقدند که ویروس کرونا به وسیله قطرات و ذرات ویروس منتشر شده در هوا هنگام تنفس، صحبت کردن، خنده، آواز خواندن، سرفه یا عطسه فرد مبتلا منتشر می گردد. قطرات بزرگ ممکن است در عرض چند ثانیه به زمین بیفتند، اما ذرات عفونی ریز می توانند در هوا باقی بمانند و در مکان های سرپوشیده، به ویژه جایی که افراد زیادی جمع شده اند و تهویه مناسبی وجود ندارد، باعث انتقال بیماری شوند. به همین علت است که استفاده از ماسک، بهداشت دست و فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از کرونا ضروری است.

دوره نهفتگی کرونا چند روز است؟

علائم در افراد طی 2 تا 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می گردد. فردی که به ویروس کرونا مبتلا شده است از دو روز قبل از ظاهر شدن علائم ناقل محسوب می گردد و بسته به سیستم ایمنی بدن و شدت بیماری برای 10 الی 20 روز ناقل باقی می ماند.

علائم کرونا چیست؟

مهمترین علائم کرونا عبارتند از:

  • سرفه خشک
  • تب و لرز
  • تنگی نفس
  • بدن درد
  • گلو درد
  • از دست دادن احساس چشایی یا بویایی
  • سردرد

بعضی از افراد آلوده به ویروس کرونا علائم خفیفی دارند و بعضی دیگر اصلا هیچ علامتی ندارند. با این حال، در بعضی موارد، کووید می تواند منجر به نارسایی تنفسی، آسیب طولانی مدت ریه و قلب، مسائل سیستم عصبی، نارسایی کلیه یا مرگ گردد.

اگر تب یا هر یک از علائم ذکر شده در بالا دارید، قبل از رفتن به مطب پزشک، با مرکز مراقبت های فوری یا اورژانس، تماس بگیرید و علائم خود را به وسیله تلفن شرح دهید.

علائم کرونا امیکرون

کرونا چگونه تشخیص داده می گردد؟

کرونا به وسیله آزمایش تشخیص داده می گردد. تشخیص کرونا تنها با معاینه سخت است زیرا بسیاری از علائم و نشانه های آن می تواند ناشی از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا باشد. بعضی از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، معمولا علائمی ندارند. اما تست کرونا در تهران یا سایر شهرها می تواند آلودگی آن ها را تعیین کند.

انواع تست کرونا را بشناسید

برای تشخیص کرونا تست های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

آزمایش آنتی ژن: در این مورد، از یک سواب مخصوص (جسمی شبیه گوش پاک کن) برای نمونه برداری از مخاط بینی یا گلو استفاده می گردد. خلط، مخاط غلیظی است که در ریه ها جمع می گردد و با سرفه بیرون می آید. نمونه برای تشخیص وجود آنتی ژن کرونا مورد آنالیز قرار می گیرد. مزیت استفاده از این روش این است که نتیجه آن به صورت فوری به دست می آید، اما ایراد این روش این است که اگر زود برای آزمایش مراجعه کنید ممکن است به اشتباه آزمایش شما منفی گردد. زمان مناسب برای مراجعه دو تا سه روز بعد از آغاز علائم است.

تست PCR: در این روش هم از مخاط بینی یا گلوی شما نمونه برداری می گردد. با این تفاوت که نمونه برای آنالیز بیشتر به آزمایشگاه فرستاده می گردد. در این روش وجود ماده ژنتیکی کرونا مورد آنالیز قرار می گیرد. آماده سازی پاسخ این آزمایش ممکن است چند روز طول بکشد اما معمولا نتیجه آن قابل خطا نیست.

آزمایش خون: در این روش مقدار آنتی بادی خون شما میزان گیری می گردد. این روش به شما می گوید که تا به امروز به کرونا مبتلا شده اید یا خیر. اما در خصوص اینکه اکنون نیز بیمار هستید یا خیر، چیزی نمی گوید. آنتی بادی عاملی است که بدن شما برای مبارزه با ویروس کرونا می سازد. در این روش، نمونه خون از ورید بازو گرفته می گردد. قدرت پاسخ آنتی بادی به عوامل مختلفی مانند سن، داروها، عفونت ها و شدت بیماری و غیره بستگی دارد.

آیا انواع مختلفی از ویروس کرونا وجود دارد؟

بله، انواع مختلفی از این ویروس کرونا وجود دارد. مانند سایر ویروس ها، ویروس کرونا می تواند تغییر کند (جهش یابد). جهش ها ممکن است مانند: انواع دلتا و امیکرون، ویروس کرونا را از فردی به فرد دیگر سریع تر توسعه دهد. عفونت بیشتر می تواند منجر به بیمار شدن افراد بیشتری گردد و بعلاوه فرصت بیشتری برای ویروس ایجاد کند تا جهش های بیشتری ایجاد کند.

در صورت مثبت شدن تست کرونا چه باید کرد؟

اگر نتایج آزمایش شما مثبت گردد، یعنی بدن شما به ویروس کرونا آلوده شده است. اگرچه درمان خاصی برای عفونت کرونا وجود ندارد، با این حال، متخصص مراقبت های بهداشتی ممکن است اقداماتی را پیشنهاد کند که به شما در تسکین علائم یاری می نماید.

بعضی از اقداماتی که می توانید برای کاهش علائم انجام دهید عبارتند از:

  • نوشیدن مایعات زیاد
  • استراحت زیاد
  • مصرف ویتامینC
  • استفاده از داروهای مسکن و تسکین دهنده گلو مثل دیفن هیدرامین

در صورتی که شرایط شما بدتر گردد یا علائم عفونت ریه را نشان دهید، باید در بیمارستان بستری شوید. بعضی از علائم شایع عفونت ریه شامل سرفه شدید و خلط آلود، تنفس سخت و تب بالا است.

در صورت تشخیص ابتلا به ویروس کرونا، باید مراحل زیر را برای جلوگیری از انتشار هر گونه عفونت دنبال کنید:

  • بدون ضرورت از خانه خارج نشوید.
  • همواره در مکان های عمومی یا زمانی از ماسک بهره ببرید.
  • وسایل شخصی مانند فنجان نوشیدن، بشقاب غذاخوری، حوله یا هر وسیله دیگری را با کسی به اشتراک نگذارید.
  • مرتبا دست خود را حدود 20 ثانیه کاملا بشویید. در صورتی که صابون در دسترس نباشد، می توانید از یک ضدعفونی نماینده الکلی بهره ببرید که حداقل 60 درصد الکل داشته باشد.

اگر نتیجه تست شما منفی شد، می توانید با یک کارشناس مراقبت های بهداشتی صحبت کنید و در صورت لزوم آزمایش کرونا را تکرار کنید.

از سوی دیگر، با رعایت مراحل زیر می توانید از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنید:

  • از دست زدن زیاد به چشم، بینی یا دهان خودداری کنید.
  • در صورت امکان از نزدیک شدن به افرادی که عطسه یا سرفه می نمایند خودداری کنید.
  • وسایل خانه را که مرتبا با آنها کار می کنید با اسپری ضد عفونی نماینده تمیز کنید.
تست کرونا

چه زمانی در پی مراقبت های پزشکی باشیم؟

در صورت بروز علائم جزئی مانند تب خفیف یا سرفه، احتیاجی به مراجعه به پزشک نیست. علائم خود را کنترل کنید، به دیگران نزدیک نشوید و در خانه بمانید. اما اگر علائم بیشتر از سه روز طول کشید یا تب بالا داشتید نادیده نگیرید. فورا با یک مرکز درمانی تماس بگیرید. برای انجام تست کرونا در تهران مراکز متعددی وجود دارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات آزمایش در منزل هومکا است.

کرونا چگونه درمان می گردد؟

درمان کرونا به شدت عفونت بستگی دارد. برای بیماری خفیف، استراحت در خانه و مصرف دارو برای کاهش تب اغلب کافی است. موارد شدیدتر ممکن است احتیاج به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد، با درمان هایی که ممکن است شامل داروهای تزریقی، اکسیژن رسانی، تهویه یاریی و سایر اقدامات حمایتی باشد.

کرونا باعث از دست رفتن آب بدن شما و در نتیجه کاهش ایمنی بدن شما خواهد شد. بنابراین ضروری است در طول دوره درمان از تغذیه مناسب شما نوشیدن مایعات فراوان، مصرف میوه و سبزیجات تازه، مصرف قرص ویتامین C و غلات فرآوری نشده بهره ببرید.

تست کرونا در منزل با هومکا

خوشبختانه برای انجام تست کرونا روش های سریع و خانگی وجود دارد. اگر احساس می کنید علائمی دارید که به کرونا شبیه است، کافی است که با مجموعه بهداشتی و مراقبتی هومکا تماس بگیرید. تیم هومکا که از کارشناسان متخصص و مجرب تشکیل شده است، با پیشرفته ترین وسایل و امکانات آمادگی دارد تست کرونا و تمام آزمایش های خون را در منزل شما انجام داده و تفسیر نتایج آن را به صورت آنلاین در اختیار شما قرار دهد. بعلاوه اگر نتیجه آزمایش خود را داشته باشید می توانید از کارشناسان ما برای تفسیر نتایج یاری بگیرید. اگر ساکن استان تهران، کرج، مشهد،تبریز، اصفهان، شیراز یا رشت هستید و قصد استفاده از خدمات تست کرونا در منزل هومکا را دارید کافی است برای ثبت درخواست روی لینک زیر کلیک کنید. بعلاوه در صورت احتیاج به مشاوره می توانید با شماره تلفن 02167371 تماس بگیرید و برای مشاهده سایر خدمات هومکا به سایت ما به نشانی www.homeca.ir مراجعه کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "تست کرونا در منزل هومکا با پاسخ دهی سریع و مطمئن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست کرونا در منزل هومکا با پاسخ دهی سریع و مطمئن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید