ترسناکترین جاندار روی زمین

به گزارش وبلاگ دلند چت، شیرها بزرگترین شکارچی زمین هستند و برای شکار گروهی روی این سیاره حضور دارند، بنابراین به نظر می رسد که آن ها ترسناک ترین جانوران روی زمین هستند. اما جالب است بدانید در بیش از 10000 لحظه به ثبت رسیده در حیات وحش ساوانای آفریقا 95درصد جانوران مشاهده شده با وحشت بسیار زیادی نسبت به صدای یک موجود واکنش نشان می دهند، آن ها از انسان می ترسند.

ترسناکترین جاندار روی زمین

تینا مزدکی: ترس از انسان در حیوانات ریشه دار و فراگیر است. شاید بتوان گفت اگر حیوانی به وسیله انسان شکار نشود به آن عادت می نماید، اما ما ثابت نموده ایم که اینطور نیست. محققان در پژوهشی که سال گذشته انجام دادند، مجموعه ای از صداها را برای حیوانات در پارک ملی بزرگ کروگر آفریقای جنوبی پخش کردند و واکنش آنها را ضبط کردند. این منطقه حفاظت شده میزبان بزرگترین جمعیت شیر به جای مانده دنیا (Panthera leo) است، بنابراین سایر پستانداران به خوبی از خطری که این گوشتخواران برای آن ها به همراه دارند مطلع هستند.

محققان صداهای مکالمات انسان را به زبان های محلی از جمله سونگا، سوتو شمالی، انگلیسی و آفریکانس و بعلاوه صداهای شکار انسان از جمله پارس سگ ها و شلیک گلوله پخش کردند. آنها بعلاوه صدای شیرهایی را که با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند پخش کردند.

از نابود کردن ماموت های بزرگ گرفته تا مراقبت از خطرناک ترین دایناسور به جا مانده از آن دوران؛ انسان ها کشنده ترین حیوانات روی کره زمین و محرک اصلی تکامل متاسفانه وحشتناک ترین احساسات را به دیگر جانوران القا می نمایند. در واقع شنیدن صداهای انسان بود که بیشترین ترس را برانگیخت و نشان داد که حیات وحش انسان ها را به عنوان خطر واقعی می شناسد. با توجه به اینکه انسان ها اکنون در همه جا حاضر هستند، فرار از دست ما فقط یک موقعیت موقتی است، به این معنی که متأسفانه ترس این جانوران همچنان ادامه خواهد داشت.

این برای جمعیت در حال کاهش بسیاری از گونه های ساوانا، از جمله زرافه ها، اصلا خوب نیست. همانطور که پژوهش های قبلی نشان داد، ترس مداوم به تنهایی می تواند جمعیت حیوانات را در طول نسل ها کاهش دهد. اما ممکن است دانشمندان بتوانند از این دانش برای یاری به این گونه ها نیز استفاده نمایند. به نظر می رسد فراگیر شدن ترس در سراسر جامعه جانوران ساوانا، گواهی واقعی بر تأثیرات زیست محیطی انسان ها است.

ضروری است بدانیم که جانوران تنها با از دست دادن زیستگاه و تغییرات آب و هوایی و انقراض گونه ها از بین نمی روند. حضور ما در محل زندگی آن ها به مقدار کافی یک سیگنال خطر است که آن ها واقعا به طور باورنکردی ای نسبت به آن واکنش نشان می دهند. آن ها خیلی بیشتر از کشته شدن به وسیله هر جانوری از کشته شدن به دست انسان می ترسند.

منبع: sciencealert

58323

منبع: خبرآنلاین

به "ترسناکترین جاندار روی زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناکترین جاندار روی زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید