آشنایی با ورزشگاه ومبلی؛ خانه سه شیرها

به گزارش وبلاگ دلند چت، کشور انگلستان یکی از حرفه ای ترین لیگ های فوتبال جهان را دارد شاید برای همین آن ها برای تیم ملی فوتبال کشورشان استادیومی بزرگ، مجهز و پیشرفته ساخته اند. این بار در سری مقاله های آشنایی با استادیوم ها استادیوم ومبلی، استادیوم ویژه تیم ملی انگلستان را به شما معرفی می کنیم.

آشنایی با ورزشگاه ومبلی؛ خانه سه شیرها

اطلاعات کلیدی

باشگاه: در مالکیت یا اجاره هیچ باشگاهی نیست

سال تاسیس: 2007

گنجایش: 90.000 جایگاه

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

ورزشگاه ومبلی در واقع ورزشگاه اصلی تیم ملی انگلستان است و پس از نیوکمپ دومین ورزشگاه بزرگ اروپا است. به جز بازی های خانگی تیم ملی انگلستان، بازی های انتهای مهم باشگاه های انگلستان مثل فینال جام حذفی (FA Cup) و بازی سوپرجام (Community Shield) هم در این ورزشگاه انجام می شوند و علاوه بر رویدادهای فوتبالی رویدادهای مهم دیگری مثل کنسرت های متعدد در این ورزشگاه برگزار می شوند و در واقع ومبلی ورزشگاهی چند منظوره است.

ورزشگاه ومبلی که هم اکنون در کشور انگلستان وجود دارد در واقع جایگزین ورزشگاه ومبلی قدیمی شده است که در سال 2003 با هدف ساخت ورزشگاهی نو تخریب شد و دقیقا پس از تخریب آن ساخت ورزشگاه نو شروع شد. ومبلی نو بالاخره پس از دو مرتبه تعویق در سال 2007 افتتاح شد.

ورزشگاه ومبلی نو در تاریخ 19 ماه مه 2007 با بازی فینال جام حذفی بین تیم های چلسی و منچستر یونایتد افتتاح شد که آن بازی با نتیجه 1 بر صفر به سود باشگاه لندنی به انتها رسید و چلسی اولین تیمی بود که در ورزشگاه نو یک کاپ قهرمانی را بالای سر برد. البته پیش از این بازی های دیگری مثل بازی بین تیم ها ملی زیر 21 سال انگلستان و ایتالیا در این ورزشگاه برگزار شده بود اما این بازی ها حکم افتتاحیه رسمی برای ومبلی نو نداشتند.

ورزشگاه نو به وسیله شرکت معماری معروف Foster and Partners و Populous طراحی شده است و حدود 575 میلیون پوند هزینه ساخت آن بود. یکی از شاخص ترین ویژگی های ورزشگاه ومبلی طاق 133 متری آن است که با توجه به میزان 315 متری آن، بزرگ ترین سقف یک پارچه ساخته شده در جهان است.

علاوه بر این ورزشگاه ومبلی یک سقف به ارتفاع 52 متر از سطح زمین چمن ورزشگاه دارد، این سقف پس از باز شدن تمام ورزشگاه را پوشش نمی دهد و فقط تمام جایگاه های موجود در ورزشگاه را می پوشاند و همین امر هم ومبلی را به بزرگ ترین ورزشگاه مسقف جهان تبدیل نموده است.

ومبلی دو بار در سال های 2011 و 2013 میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بود که بار دوم بایرن مونیخ پیروز شد تیم دورتموند را با نتیجه 2 بر 1 شکست دهد و در این ورزشگاه به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

راه های دسترسی به ورزشگاه ومبلی

ومبلی در شمال غربی شهر لندن واقع شده و حدود 10 کیلومتر با ایستگاه پادینگتون (Paddington Station) و 12 کیلومتر با ایستگاه مریلبون (Marylebone) فاصله دارد.

برای دسترسی افراد به ورزشگاه قطارهای ویژ ه ای از استگاه مریلبون در نظر گرفته شده است که در حدود 8 دقیقه شما را به ورزشگاه می رسانند. بعلاوه برای رفتن به ورزشگاه می توانید از خطوط مترویی که از ایستگاه های مرکز شهر عبور می نمایند هم بهره ببرید.

اتوبوس های خط 18، 83، 92 و 224 هم راه ارتباطی مناسبی بین ورزشگاه و دیگر مکان ها و محله های شهر هستند و می توانید با استفاده از آن ها خود را به ورزشگاه برسانید.

بهتر است اگر از قبل پارکینگ برای اتومبیل خود رزرو ننموده اید در روزهای برگزاری بازی با اتومبیل شخصی به ورزشگاه نروید.

در روزهای عادی که بازی در ومبلی برگزار نمی گردد می توانید به وسیله جاده A406 خود را با اتومبیل به ورزشگاه برسانید.

آدرس ورزشگاه به زبان انگلیسی: Wembley, London HA9 0WS

کافه، رستوران و اقامتگاه های نزدیک به ورزشگاه ومبلی

ورزشگاه ومبلی در محله ای کاملاً مسکونی واقع شده که چند دفتر کار هم در آن وجود دارد. کافه ها و رستوران های نزدیک به ورزشگاه در روز برگزاری بازی بسیار شلوغ می شوند پس بهتر است اگر قصد خوردن یا آشامیدن دارید پیش از حرکت به سمت ورزشگاه در مرکز شهر لندن این کار را انجام بدهید.

برای افرادی که تمایلی به سوار شدن به وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ ندارند هم چند هتل در نزدیکی ورزشگاه واقع شده است. بیشتر هتل های موجود، شعبه هتل های زنجیره ای معروف مثل Premier Inn، Ibis، Holiday Inn و Hilton هستند که در گستره های قیمتی متفاوتی قرار می گیرند. برای اینکه تمام هتل های نزدیک به ورزشگاه ومبلی را ببینید روی این لینک کلیک کنید.

بلیط بازی های تیم ملی انگلستان

فروش بلیط بازی های تیم ملی انگلیس به عهده اتحادیه فوتبال این کشور (FA) است. شما می توانید به صورت آنلاین یا به وسیله تماس با شماره تلفن 2010 847 844 0044 بلیط بازی ها را تهیه کنید.

بلیط بازی های فینال جام حدفی یا جام اتحادیه را هم تنها می توان به وسیله یکی از باشگاه های فینالیست تهیه کرد.

تورهای ورزشگاه ومبلی

تورهای ورزشگاه ومبلی با همراهی یک راهنما انجام می شوند و در این تور 75 دقیقه ای شما می توانید از محل هایی مثل رختکن ها، اتاق کنفرانس، تونل ورود بازیکنان به زمین و جایگاه های ویژه بازدید کنید.

برای شرکت در تور باید در نظر داشته باشید که هر روز بین ساعت 10:00 صبح تا 4:00 عصر حداقل هر ساعت یک تور برگزار می گردد. هزینه تورها 15 پوند (70.000 تومان) است و در روزهای برگزاری بازی یا رویدادهای دیگری مثل کنسرت و بعلاوه در بعضی تعطیلات رسمی تور برگزار نمی گردد.

بلیط تورهای ورزشگاه ومبلی را می توانید آنلاین یا با تماس با شماره تلفن 2755 800 844 0044 تهیه کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره تورها با آدرس ایمیل [email protected] تماس برقرار کنید.

منبع: کجارو / stadiumguide.com

به "آشنایی با ورزشگاه ومبلی؛ خانه سه شیرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ورزشگاه ومبلی؛ خانه سه شیرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید