هدست واقعیت ترکیبی اپل ممکن است برای کار کردن به دو اپل واچ احتیاج داشته باشد

به گزارش وبلاگ دلند چت، اگر فکر می کنید که محصولات زیست بوم اپل گران تر از قیمت های حال حاضرشان نخواهند شد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. این طور که به نظر می رسد هدست واقعیت ترکیبی اپل ممکن است برای کار کردن به دو اپل واچ احتیاج داشته باشد. دو تراشه 300 دلاری اپل واچ، قطعاً قیمت این محصول نو را افزایش چشمگیری خواهد داد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل ممکن است برای کار کردن به دو اپل واچ احتیاج داشته باشد

این شایعات از پتنتی که به وسیله Patently Apple کشف شده، نشأت گرفته است. اخیراً اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا پتنت جدیدی از اپل را به ثبت رسانده که از سیستم های اپل واچ برای تشخیص حرکات لمسی دست از جمله لمس دست دیگری استفاده می گردد. این فناوری بعلاوه می تواند برای زمانی که دست به یک شی دیگر مانند ماوس یا صفحه کلید برخورد می نماید، نیز اعمال گردد. این سیستم از فرکانس های رادیویی پخش شده از ساعت هوشمند برای ردیابی حرکات استفاده می نماید.

این روزها، سازندگان هدست واقعیت ترکیبی اپل برای کشف فناوری ردیابی لمسی قابل استفاده در این هدست، کوشش بسیار زیادی می نمایند. متا (که قبلاً فیس بوک نام داشت) یکی از تنها شرکت هایی است که با استفاده از دو بازوی دستی با دکمه ها و جوی استیک ها توانسته این کار را انجام دهد. به همین دلیل، گوگل نیز مجبور شد عینک گوگل خود را که بسیار پرطرفدار بود، درست زمانی که کاربران نمی توانستند بفهمند که چگونه با دنیا واقعیت مجازی تعامل نمایند، کنار بگذارد. اینکه برای استفاده از این عینک در هر مکانی احتیاج به گفتن عبارت !OK Google آن هم با صدای بلند بود، ایده چندان جالبی برای تعامل نیست.

اگر این شایعات درست باشند، هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً با قیمت بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. قیمت این هدست به تنهایی بیش از 3000 دلار است. حال این شرکت 1000 دلار دیگر را برای دو اپل واچ اضافه خواهد نمود و تقریباً برای خرید این هدست اپل باید 4000 دلار پرداخت کنید که طبیعتاً چنین قیمتی مورد استقبال کاربران قرار نخواهد گرفت.

به جای این کار، اپل ممکن است دو دستگاه به سبک اپل واچ را درون جعبه هدست اضافه کند. این دستگاه ها در واقع عملکردی مشابه یک اپل واچ کامل نخواهند داشت و صرفاً برای استفاده با هدست واقعیت ترکیبی طراحی خواهند شد. رویکرد دیگری که اپل می تواند اتخاذ کند این است که ردیاب لمسی دیگری را به هدست اضافه کند اما به کاربران این امکان را بدهد که از اپل واچ نیز برای کنترل هدست استفاده نمایند.

گفته می گردد که هدست واقعیت ترکیبی اپل سال 2023 به کاربران معرفی خواهد شد. شایعه شده که دو صفحه نمایش 8K با وضوح بالا در این هدست استفاده می گردد. اما طبق معمول این شرکت، برای صرفه جویی در عمر باتری و کاهش احتیاج به عملکرد پردازنده ها، اپل وضوح نمایشگر در مناطقی که در دید محیطی کاربر در نظر گرفته نمی گردد را کاهش خواهد داد. اپل ظاهراً با توسعه دهندگان برای بعضی از اپلیکیشن های این هدست در حال همکاری است تا هنگام رونمایی از این هدست ها، اپ ها آن هم در دسترس کاربران قرار بگیرد. در نهایت باید اشاره کنیم که اولین نسل این هدست ها از حداقل 15 دوربین در ساختار خود بهره می برد که می تواند یک تجربه وصف نشدنی را در اختیار کاربران قرار دهد.

منبع: Digitaltrends

منبع: دیجیکالا مگ

به "هدست واقعیت ترکیبی اپل ممکن است برای کار کردن به دو اپل واچ احتیاج داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست واقعیت ترکیبی اپل ممکن است برای کار کردن به دو اپل واچ احتیاج داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید