تصاویر ، بازی و شادی و عروسی در زمانه کرونا ، آمار واقعی قربانیان کووید-19 در افغانستان چقدر است؟

به گزارش وبلاگ دلند چت، گرچه آمار رسمی ابتلای 38200 و مرگ تنها 1409 نفر را در افغانستان از ویروس کرونا نشان می دهد اما بعضی مقام های دولتی معتقدند آمار مرگ روزانه بیماران کووید-19 در دوران اوج رقمی بین 200 تا 700 نفر بوده است.

تصاویر ، بازی و شادی و عروسی در زمانه کرونا ، آمار واقعی قربانیان کووید-19 در افغانستان چقدر است؟

به گزارش وبلاگ دلند چت به نقل از ای پی، با وجود افزایش نگرانی ها از بازگشت موج دوم کرونا به افغانستان، بسیاری از مردم پس از چند ماه خانه نشینی و قرنطینه به زندگی عادی بازگشته اند. بازگشایی دانشگاه ها و مدارس کلاس های یازدهم و دوازدهم و بعضی بوستان ها و شهربازی ها نشانه آسان گیری دولت کابل در زمانه کروناست و کسی هم دیگران را مجبور به داشتن ماسک نمی کند اما آمارهای غیررسمی از بحرانی بودن اوضاع خبر می دهند.

محمدیعقوب حیدری، رئیس کمیته مبارزه با شیوع کرونا در افغانستان می گوید: تا امروز دست کم بیش از 8000 نفر از کووید-19 جان خود را از دست داده اند و به نظر من حدود 53 درصد از ساکنان پایتخت یعنی چهار میلیون نفر به کرونا مبتلا شده اند. آمار مرگ و میر روزانه در دوران اوج شیوع ویروس هم چیزی بین 200 تا 700 نفر در سراسر افغانستان بود.

با این حال، باز شدن شهربازی، بعضی مراکز خرید عظیم و برپا شدن جشن های عروسی نشان می دهد مردم افغانستان بیش و پیش از آنکه از ویروس نگران باشند، از شرایط قرنطینه خسته شده اند و در پی راهی هستند تا دوباره زندگی عادی خود را از سر بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، بازی و شادی و عروسی در زمانه کرونا ، آمار واقعی قربانیان کووید-19 در افغانستان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، بازی و شادی و عروسی در زمانه کرونا ، آمار واقعی قربانیان کووید-19 در افغانستان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید